۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۷۸۱۴۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ عملکرد صنعتی منطقه آزاد ارس، اعلام تعداد خانواده‌های تحت پوشش دائمی کمیته امداد و رقم بالای بیکاری در میان خانواده های ایثارگران آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سالجاری، ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی تمامی شهرستان های استان را مطالعه کرده و نتیجه آن را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای اتخاذ تدابیر مناسب ارسال می کنیم.


وی با بیان این‌که پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی 21 شهرستان استان مطالعه می شود، گفت: تا پایان امسال، نتیجه این مطالعه را به دفتر ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس ارسال می کنیم. به جرات می توان گفت که آذربایجان شرقی، استانی بدون گداست و قول می دهیم که تا پایان سالجاری در هیچ یک از شهرستان های استان، معتاد متجاهر نداشته باشیم.


ارس از روند روبه رشد قابل قبولی در بین مناطق آزاد برخوردار است


مهدی بازارگان، معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخا
نه شورای عالی مناطق آزاد کشور در جمع سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس گفت: علیرغم عدم تحقق توقع دولت از مناطق آزاد، ارس از روند روبه رشد قابل قبولی در بین مناطق آزاد برخوردار است.


وی با بیان این‌که رضایت دولت از عملکرد مناطق آزاد حاصل نشده است و باید گام های موثرتری برای تحقق اهداف تعیین شده مناطق آزاد برداشته شود، در پاسخ به طرح مشکل یکی از سرمایه گذاران گفت: انتقال تکنولوژی در اقتصاد مقاومتی یک فاکتور مهم محسوب می شود ولی بخوبی انجام نشده است.


وی ضمن تقدیر از عملکرد محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، آینده ارس را روشن و امیدوارکننده توصیف و اظهار کرد: قطعا با ادامه برنامه ها، سال آینده شاهد تحول خوبی در ارس خواهیم بود.


70 هزار خانواده تحت پوشش دائمی کمیته امداد


حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که 70 هزار خانواده تحت پوشش دائمی کمیته امداد هستند، افزود: 52 درصد تحت پوششی های دائمی به دلیل فوت سرپرست خانواده، 25 هزار نفر به دلیل از کار افتادگی و بیماری سرپرست خانواده، هشت هزار خانواده به دلیل آسیب های اجتماعی سرپرست خانواده و 37 هزار خانواده به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش دائمی قرار دارند.


وی افزود: در بین خانواده های تحت پوشش، شش هزار فرزند یتیم، 15 هزار و 700 دانش آموز و 64 هزار نفر افراد بالای 60 سال که والدین پیر و از کار افتاده می باشند، وجود دارد؛ البته پیش از این 90 هزار خانواده تحت پوشش دائمی کمیته امداد بودند که با اجرای طرح پالایش، خانواده های غیر مستحق از لیست مستمری بگیران خارج شدند.


دشتی با بیان این‌که تاکنون 23 هزار خانواده خود کفا شده اند، گفت: البته در بعضی مواقع خاص همچون بیماری بازهم کمیته امداد از این افراد حمایت می کند، افراد خودکفا هیچ گونه شکایتی از وضعیت خود ندارند و این موضوع نشانگر عملکرد صریح کمیته امداد امام خمینی (ره) است.


رقم بالای بیکاری در میان خانواده های ایثارگران آذربایجان شرقی


قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با بیان این‌که رقم بیکاری در میان خانواده های ایثارگران آذربایجان شرقی بالاست، اظهار داشت: از استان آذربایجان شرقی 9 هزار و 875 نفر در دوران دفاع مقدس شهید، 22 هزار و 800 نفر جانباز و یکهزار و 900 نفر نیز آزاده هستند که در مجموع 34 هزار نفر را شامل می شود.


وی با اشاره به رقم بالای بیکاری در بین فرزندان جامعه ایثارگری استان گفت: در میان فرزندان این عزیزان، دو هزار و 855 نفر بیکار هستند و از سوی دیگر نیز هفت هزار و 100 دانشجو از میان فرزندان ایثارگران در حال تحصیل در دانشگاه ها هستند که پس از دوره فارغ التحصیلی این افراد بر حجم بیکاران خانواده بزرگ ایثارگری استان افزوده خواهد شد.


صمدیان همچنین به مشکلات مسکن و درمان ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: این قشر نیاز به حمایت های ویژه در زمینه مسکن و بهداشت و درمان هستند که از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس می خواهیم در این راستا به فکر اتخاذ تصمیمات جدی باشند./853/پ203/ب4

ارسال نظرات