۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۷۸۹۸۵

انگلیس خواستار از سرگیری گفت‎وگوهای صلح میان ترکیه و کردها شد

خبرگزاری رسا ـ وزیرخارجه انگلیس در گفت وگو با همتای ترک خود، خواستار از سرگیری گفت وگوهای صلح میان دولت ترکیه و کردها شد.
ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در گفت وگو با 'مولود چاوش اوغلو' همتای ترک خود ضمن تاکید بر پیشبرد مبارزه مشترک علیه گروه تروریستی داعش، گفت: ترکیه اخیرا متحمل یک سری حملات تروریستی از سوی 'پ ک ک ' شده است و من همدردی خودم را بابت افراد کشته شده در این حملات اعلام کردم .


وی افزود: دولت انگلیس همه اقدامات تروریستی را محکوم کرده و حق دولت ترکیه برای دادن پاسخ مناسب به این اقدامات را به رسمیت می شناسد.


هاموند درهمین حال اضافه کرد: من در این گفت وگو روشن ساختم که انگلیس همچنان ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان دولت ترکیه با کردها حمایت به عمل می آورد.


وزیر خارجه انگلیس گفت: در تماس تلفنی با 'مولود چاوش اوغلو' همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی ازجمله مبارزه مشترک علیه داعش نیز گفت وگو به عمل آمد.


وی افزود: ما در مورد اقدامات اخیر ترکیه علیه داعش و افزایش استفاده از پایگاه هوایی 'اینجیرلیک ' که سبب تقویت تلاش های ائتلاف در برابر تهدیدات گروه داعش در منطقه می شود، نیز صحبت کردیم.


هاموند اضافه کرد: اعضای ائتلاف بین المللی از جمله ترکیه، متعهد به شکست دادن داعش شده اند و این مبارزه نیازمند زمان و صبوری است اما بایستی در این نبرد پیروز شویم ./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات