۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۹۸۷
امام جمعه بوشهر:

نباید اقتصاد خود را به غرب گره بزنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی‌بوشهری با تأکید براینکه راه نجات اقتصاد ایران اقتصادمقاومتی است، گفت: فضایی که ایجاد شده نباید اقتصاد مقاومتی را تحت تأثیر قرار دهد و اگر اقتصاد خود را به غرب گره بزنیم قطعاً آنان اقتصاد ما را مدیریت خواهند کرد.
آيت الله صفايي بوشهري-نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته بوشهر، با بیان اینکه بهترین توشه برای آخرت تقوا است گفت: حرکت در مسیر بندگی خدا و انجام واجبات و ترک محرمات بهترین راه برای سعادت و بهترین توشه برای زندگی اخروی که همان تقواست، می باشد.


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به متن برجام و جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار داشت: در این جمع‌بندی نکات مثبت بسیاری در مورد حق مسلم هسته‌ای ایران آمده که جهان سلطه مانع پیشرفت و توسعه، دانش و محصولات صلح‌آمیز ایران است.


وی افزود: باید در فضای کارشناسی شده نخبگان، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بر اساس حکمت، مصلحت و هدایت راهبردی مقام معظم رهبری حقوق ملت ایران را حفظ کرده و بر اساس تعالیم اسلامی و عزت ایران اسلامی متن را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در شرایطی که هنوز این توافق به امضا نرسیده شاهد حضور هیأت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها به ایران هستیم و برخی از این کشورها در جنگ تحمیلی پشتیبان رژیم بعثی عراق بودند و حتی برخی از آنها بمب شیمیایی و کمک نظامی به عراق کردند و اکنون نیز در فضای منطقه جنگ‌افروزی می‌کنند و بعد از فشار شدید در عرصه مذاکرات هسته‌ای به دنبال سلطه اقتصادی بر ایران هستند.


امام جمعه بوشهر به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران اشاره کرد و افزود: فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که عنصری صهیونیست بوده و در مخالفت با مذاکرات هسته‌ای علیه ایران بود و سبب بروز بیماری بسیار خطرناک ایدز و هپاتیت در ایران شد و اکنون هم به خاطر سلطه اقتصادی به ایران آمده است.


آیت الله صفایی‌بوشهری با تأکید براینکه راه نجات اقتصاد ایران اقتصادمقاومتی است اظهار داشت: فضایی که ایجاد شده نباید اقتصاد مقاومتی را تحت تأثیر قرار دهد چرا که تنها راه نجات اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است که همان ابلاغیه مقام معظم رهبری می باشد و اگر اقتصاد خود را به غرب گره بزنیم قطعاً آنان اقتصاد ما را مدیریت خواهند کرد.


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نظام ایران دارای استقلال اقتصادی و اقتدار اقتصادی است افزود: باید از صنایع داخلی کشور با توسعه دانش‌بنیان در عرصه کشاورزی، صنایع و تولید محصولات زودبازده اقتصاد داخلی را تقویت کنیم و اجازه ندهیم ایران بازار کالاهای کشورهای خارجی شود.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: اینکه گفته شده در دوره قبل دولت، شورای نگهبان، نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخابات درست جلوگیری کنند و ناگهان مردم متحول شدند این سخنان توهین و تهمت به نظام جمهوری اسلامی است.


امام جمعه بوشهر با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاری یکی از راهبردی‌ترین شغل‌ها در شرایط کنونی جهان است چرا که تمام اعمال و رفتارهای مترتب بر حوزه خبر و خبررسانی است.


آیت االه صفایی بوشهری به سه حوزه راهبردی در رسانه اشاره کرد و بیان داشت: سلامت، امانت در خبررسانی و حضور در صحنه‌های سرنوشت‌ساز جهان در کنار جهاد رسانه‌ای و مقابله با تهاجم رسانه‌ای استکبار سه عنصر راهبردی در رسانه‌های ایران است.


امام جمعه بوشهر با اشاره به دو مشکل عمده قطعی آب و برق استان بوشهر در فصل تابستان اظهار داشت: قطعی آب و برق در برخی مناطق استان ایجاد نگرانی کرده است ولی مردم با صرفه جویی از آب و برق استفاده بهینه می کنند.

 

وی افزود: بروز خشکسالی و کمی بارش و خشک شدن سفره های زیرزمینی آب مشکلاتی ایجاد کرده است که این امر سبب ‌شد مسؤولان جهادی عمل کنند و با طراحی و برنامه ریزی در این زمینه با بحران کم آبی مقابله کنند.


آیت الله صفایی بوشهری ابراز کرد: گرانی محصولات آبزیان دریایی از قبیل ماهی و میگو در بوشهر از دیگر مشکلاتی است که قشرهای مختلف مردم آن را مطرح می‌کنند از این رو ضروری است مسؤولان با همکاری مردم و نظارت بر فروش محصولات آبزیان همه بتوانند به صورت عادلانه از این محصولات استفاده ببرند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: مذهب تشیع به نام امام جعفر صادق (ع) مزین شده است و سبب شد مذهب شیعه و سنت رسول اکرم(ص) احیا شود تا جهان در خدمت اسلام و مسلمین باشد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات