۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۷۹۱۰۳

آموزش خبرنویسی به کودکان در کتاب صبا خبرنگار کوچک

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت هفدهم مرداد ماه؛ روز خبرنگار، کتاب دو جلدی «صبا، خبرنگار کوچک» را به مخاطبان کودک و نوجوان معرفی و پیشنهاد می کند.
صبا،خبرنگار کوچک

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، توجه به ابعاد پرورشی و اجتماعی حوزه تربیتی کودک و نوجوان به ویژه در زمینه ارتقاء آگاهی و اطلاعات به عنوان آینده سازان ایران اسلامی، همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هست.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ کتاب دو جلدی «صبا، خبرنگار کوچک» نوشته حسین احمدی و تصویرگری فرزانه نجفی نسبت به آموزش داستانی و ساده خبرنگاری و جلب توجه و کنکاش کودکان در محیط اطراف خود اقدام کرده است.

این مجموعه دو جلدی که در سال 1387 برای دومین بار  توسط به نشر تجدید چاپ شده است، داستان دختر بچه ای است که دائم به این طرف و آن طرف رفته خبر جمع می‌کند و در هر جلد از این مجموعه، چند حیوان با وی مصاحبه می کنند و طی این گفتگوها نکته های زیادی درباره زندگی این حیوانات و باورهای مردم نسبت به آنها مطرح می شود.

طی جلد نخست این کتاب با عنوان «تقصیر آن مگس بدجنس بود!»، صبا کوچولو با بلبل و زاغ و لاک پشت و خرس مصاحبه می‌کند و در جلد دوم با عنوان «از دست مورچه عصبانی شدم» کوچولو به سراغ مورچه و فیل و شیر و آهو و ... می‌رود و از هر کدام می‌خواهد یک خاطره تعریف کنند.

کتاب دو جلدی «صبا، خبرنگار کوچک» به مبلغ 28 هزار ریال و در قطع خشتی در دسترس عموم قرار دارد و علاقه مندان به تهیه این کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: انتشارات آستان قدس رضوی

ارسال نظرات