۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۹۴۰۰
در جلسه تحلیل کتاب «تشیع انگلیسی» با محوریت فرقه شیرازی‌ها مطرح شد؛

حذف مرجعیت در دستور کار شیرازی‌ها است/ رمز پیروزی مسلمانان وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ در جلسه نقد کتاب تشیع انگلیسی، مباحثی در خصوص ظهور و بروز فرقه‌های ضاله‌ای همچون شیرازی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
تشييع انگليسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه نقد کتاب تشیع انگلیسی، با حضور حجت الاسلام حامد کاشانی، پژوهشگر علوم اسلامی و دکتر سید هادی سید افقهی، محقق علوم رسانه‌ای، بعد از ظهر یکشنبه 18 مرداد در محل مرکز توزیع پیام دیدار برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام کاشانی با تشریح جریان فکری فرقه شیرازی‌ها، گفت: این جریان تنها به دنبال ایجاد بدعت در خصوص واقعه عاشوراست، در این جریان به هیچ عنوان استناد به وقایع محکم تاریخی نمی‌شود و حتی در بسیاری از موارد نیز ما شاهد هستیم که با ارجاع دادن به یک موضوع بی پایه و اساس، آن‌را بزرگ جلوه می‌دهند.

وی افزود: در بسیاری از موارد این فرقه خود را منتسب به علمای جهان اسلام می‌دانند، اما زمانی‌که این بزرگان دین رفتار و اعمال این فرقه را به‌کل رد می‌کنند، به‌سرعت اعضای این فرقه در مقابل آن مرجع می‌ایستند و حتی در تبلیغات مسموم خود وی را یک فرد مشرک معرفی می‌کنند.

پژوهشگر علوم دینی با تببین رفتار اعضا و رهبران این فرقه در خصوص مرز بندی آن‌ها بین شیعه و سنی، تصریح کرد: طرفداران این فرقه با تظاهر به برخی از مسایل دینی، آن لزومات دین را وارونه جلوه می‌دهند، ضمن این‌که در بیشتر موارد با خط‌ کشی شدید بین شیعه و سنی، ایجاد شبهه و تفرقه می‌کنند.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به موضوع یارگیری این گروه، تاکید کرد: افراد بالا دست این گروه در تلاش هستند تا با گرفتن عکس و جذب حتی مخاطبان بسیار معمولی به تعداد افراد گروه خود اضافه کنند، ضمن این‌که در هر قشر به دنبال جذب نیرو هستند که از همین سو می‌توان به رفتار و نیات این گروه شک کرد.

استاد حوزه علمیه در خصوص قرابت فکری این گروه با جریان حجتیه، خاطر‌نشان کرد: جریان شیرازی‌ها در بسیاری از موارد با خط فکری گروه حجتیه همسو هستند و تلاش دارند تا با همسویی با این‌گونه جریانات، خود را با آن‌ها در یک مسیر نگه داشته و از تعدد افراد در آن گروه‌ها نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: این افراد با جعل و دروغ می‌گویند که در زمینه تالیف کتب اسلامی و دینی در بالاترین سطح قرار دارند، اما بسیار ساده می‌شود پی برد که این تالیفات به هیچ عنوان سندیت ندارند و از کتب بسیار سطح پایین قرار دارند.

پژوهشگر علوم دینی در پایان با تاکید بر این موضوع که هدف این فرق تخریب جایگاه مرجعیت است، گفت: این افراد به دلیل این‌که از سوی انگلیس مامور شده‌اند تا جایگاه والای مرجعیت را از بین ببرند، هر روز در صدد تخریب و توهین به این جایگاه بر می‌آیند، ضمن این‌که این جریانات خط اصلی ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند، اما باید مسلمانان هوشیار باشند و همانند علمای سده‌های قبل که با یکدیگر تعامل داشتند، به حفظ وحدت با یکدیگر بپردازند.

حمایت رسانه‌ای از فرقه شیرازی‌ها بسیار مشکوک است

در بخش دیگری از این مراسم، سید هادی سید افقهی با اشاره به موضوع جریان سازی انگلیسی‌ها در دویست سال اخیر، گفت: کشور انگلیس تمام توان خود را در ایجاد و سازماندهی فرق جعلی به‌کار می‌گیرد، در گذشته نیز این کشور با سیاست‌های خود در شکل‌گیری فرقه ضاله بهاییت بسیار تلاش کرد، امروز نیز بدون شک تمام خط فکری گروه بسیار کوچک و منحرف شیرازی‌ها از سوی انگلیس سمت و سو می‌گیرد.

وی افزود: امروز کشور انگلیس فراتر از جریان جنگ شیعه و سنی را در نظر گرفته است و تلاش می‌کند تا با نفوذ در افکار اهل تسنن و شیعیان، پیروان این مذاهب را دچار اختلاف کند و در آخر بزرگان این مذاهب را از بین ببرد.

محقق علوم رسانه‌ای ادامه داد: فرقه شیرازی‌ها در خصوص آرمان‌های اصلی نظام و منویات رهبری معظم نیز ایجاد شبهه می‌کنند، در جریان فلسطین و حمایت از محور مقاومت دست به شبهه افکنی‌های گسترده زده‌اند، در خصوص روز قدس نیز با ابداع روز جعلی حمایت از سامرا، خط اصلی حمایت از قدس شریف را می‌خواهد منحرف کنند.

سید افقهی در خصوص محور‌های فکری این فرقه، تاکید کرد: سردمداران این فرقه با فلسطین مشکل دارند، در خصوص قرآن دست به برداشت‌های سطحی می‌زنند، به‌شدت مخالف نظام و رهبری هستند، با علمای برجسته شیعه و سنی زاویه شدید دارند ضمن این‌که به‌شدت از سوی جریانات غربی مورد حمایت مالی قرار دارند.

وی با تاکید بر مسایل مطروحه در تکایا و با سفارش به مداحان و خطبا، تصریح کرد: این عزیزان باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به اصل واقعه عاشورا بپردازند، ضمن این‌که کاملا مراقب باشند که این فرقه در تکایا و هیئات مذهبی دنبال پایگاه‌سازی است و تمام تلاش خود را در راه جذب جوانان به‌کار می‌گیرد.

محقق علوم رسانه‌ای در پایان با یکی خواندن جریان سلفی ـ آمریکایی و تشیع انگلیسی، خاطر‌نشان کرد: هر دو این جریانات انحرافی از یک خط فکری منشا می‌گیرند و قطعا تمام تلاش هر دوی این گروه‌ها حذف افراد تاثیر گذار اسلام و در نهایت از بین بردن اسلام است، ضمن این‌که در همه این موارد گروه‌های خشن با ایجاد ترس و شبهه، سعی در بدبین کردن عوام جامعه را دارند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف در یک نشست کوتاه تصمیم گرفتند تا به هیچ عنوان اسامی سردمداران فکری فرق جاعله تازه به‌وجود آمده را در خبر‌های خود نیاورند تا از مشهور شدن این افراد در موتور‌های جستجوی اینترنی مانند گوگل و یاهو جلوگیری کنند.

گفتنی است که طرح مباحثی با این اهمیت باید در یک سلسله نشست و با اطلاع رسانی گسترده انجام شود تا از قدرت گرفتن فرقه‌های کوچک و عموما انحرافی همچون شیرازی‌ها جلوگیری به عمل بیاید، ضمن این‌که علاقه‌مندان می‌توانند کتاب تشیع انگلیسی، معادله‌ای برای مهار تمدن شیعی، به قلم عباس بنشاسته را از طریق حسینیه مجازی بیرق به همت نشر مرکز توزیع پیام دیدار، تهیه کنند.

تلفن مرکز پخش:
021-77486718
/856/پ201/ق

ارسال نظرات