۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۹۲۲
یکی از علمای لبنان:

آشتی ملی و گفت‌و‌گوی جدی تنها راه پایان بحران در بحرین است

خبرگزاری رسا ـ رییس جبهه العمل المقاوم لبنان با تجلیل از بصیرت سیاسی انقلابیان بحرین، آشتی ملی و گفت‌و‌گوی جدی همه جانبه را تنها راه حل برون رفت کشور از بحران دانست.
شيخ زهيرجعيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ زهیر جعید از علمای اهل تسنن و رییس جبه العمل المقاوم لبنان تبعیض مذهبی و نژادی شدت یافته در بحرین را تکرار و یادآور حالت تاسف بار تبعیض نژادی در جنوب آفریقا دانست.

 

شیخ زهیر در بیانیه‌ای مطبوعاتی از وجود بصیرت سیاسی در میان مبارزان و مخالفان حکومت و به شکست کشاندن نقشه‌های اختلاف بر انگیز نظام آل خلیفه از سوی مخالفان تمجید کرد.

 

شیخ زهیر گفت: فرزندان شیعه بحرین خواستار تحول در ساختار کشور، دموکراسی و دستیابی به حقوق شهروندی خود به طور کامل هستند و همین خواسته‌ها موجب تشدید تبعیض نژادی در میان مردم بحرین از سال 2014 تا کنون شده است.

 

وی با اشاره ساختار تبعیض آلود حکومت در انتخاب افراد افزود: حکومت بحرین معیار شایسته سالاری، استحقاق و برابری را در انتخاب افراد رعایت نکرده و حق در اختیار داشتن وظایف عمومی در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه را برای خود انحصاری کرده است.

 

این عالم لبنانی خاطر نشان کرد: تعداد نمایندگان انتخابی مردم در قوه مجریه کمتر از 30 درصد و در بخش‌های امنیتی این مقدار به صفر می رسد. حکومت بحرین در بسیاری از راهکارهای انتخاباتی تغییرات اساسی اعمال کرده که با مبنای جهانی «برابری احزاب سیاسی در تصمیم گیری سرنوشت کشور» در تنافی است.

 

رییس جبهه العمل المقاوم با اشاره به راهکار حل معضلات در بحرین تصریح کرد: بحرین برای برقراری حکومتی بر منبای عدالت، مساوات و برابری میان همه مردم، نیازمند آشتی ملی، گفت‌و‌گوی جدی و اقدام سریع در اجرای پیمان بسیونی و ژنو می باشد./981/ب901/د

ارسال نظرات