۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۹۹۵۸
به ‌مناسبت سالروز شهادت امام صادق صورت گرفت؛

دیدار جمعی از مسؤولان استان مرکزی و کشور با خانواده‌های شهدا

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مسؤولان استان مرکزی و کشور در سالروز شهادت امام صادق(ع) به دیدار و سرکشی از چهارخانواده شهید و ایثارگر در استان مرکزی پرداختند.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عصر سه شنبه 20مرداد، جمعی از مسؤولان استان مرکزی و کشور در سالروز شهادت امام صادق(ع) به دیدار و سرکشی از چهار خانواده شهید و ایثارگر این استان پرداختند.

 

در این بازدیدها فرمانده لشکر 84 لرستان، معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور و فرمانده پادگان آموزشی مالک اشتر اراک از خانوادههای جانباز حاج‌علی حیدری، شهیدان جواد مشایخی، علی‌رضا ابراهیمی و قاسم داوری دیدار کرده و به گفتوگو با آنان نشستند.

 

در این بازدید حاج‌علی حیدری از دوران دفاع مقدس خاطراتی را بیان کرد که امیر مهدی مددی با شنیدن برخی خاطرات خواستار جمع‌آوری این خاطرات شد و از این جانبار خواست تا خاطراتش را ضبط کرده تا از آن بتوان استفاده کرد.

 

امیر مددی فرمانده لشکر 84 لرستان درباره ایام پر آشوب تیرماه سال 67، گفت: در 21 تیرماه سال 67 بحث قطعنامه 598 مطرح شده بود که با طرح آن شرایط خاصی به وجود آمد، ارتش رژیم بعثی از فرصت سوء استفاده کرده و حمله همه جانبه را در جبهه‌ها آغاز کرد.

 

مددی تصریح کرد: در منطقه شهادت شهید مشایخی تپه‌هایی وجود دارد که مشرف به پیرانشهر بود و ارتش عراق ظرف 3 روز 12 مرتبه به یگان‌های موجود در این منطقه تک و پاتک زد که رزمندگان اسلام ما مقاومت کردند و نهایت سربازان رژیم بعث را از منطقه بیرون راندند.

 

وی افزود: رزمندگان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج همه و همه با چنگ و دندان ارتفاعات پیرانشهر را حفظ کرده و آسایش و آرامش را به منطقه برگرداندند، در منطقه کردستان شرایط خاصی حاکم بود و عملیات‌های بسیاری در این منطقه انجام شد، در این 3 روز نبردهای سختی میان نیروهای ایرانی و رژیم بعث در گرفت و برخی از رزمندگان به شهادت رسیدند.

 

فرمانده لشکر 84 لرستان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و عزت، اقتدار و آرامش و آسایش امروز را مدیون فداکاری‌های شهداء اسلام هستیم، شهدا همچون ستارگانی هستند که همواره در آسمان ایران اسلامی می‌درخشند، تکلیف بزرگی بر گردن ما است و امروز باید خدمتگزار شهدا و خانواده‌های آنان باشیم.

 

سردار غیاثی‌راد معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور نیز در این مراسم افزود: شهدا پیروان راستین مکتب امام صادق(ع) بوده چرا که آن امام همام همواره در راه اعتلای اسلام با پرورش بهترین شاگردان کوشیده است.

 

غیاثی‌راد تصریح کرد: امام صادق(ع) امام علم و فقاهت بوده که سالروز شهادت این امام همام را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم، همچنین همه خانواده‌های شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید در برطرف کردن مشکلات این عزیزان همت کنیم.

 

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور با اشاره به شهدای دفاع مقدس به ویژه پاسدار شهید قاسم داوری گفت: شهید داوری در عملیات ولفجر 3 به شهادت نائل آمد و فرمانده گردان بود، وی رزمندهای شجاع و با ایمان بوده که خاطرات فتوت و جوانمردی وی در یادها می‌ماند.

 

غیاثی‌راد افزود: ایام شهادت این شهید نزدیک است و یاد همه شهدا باید گرامی داشته شود و مطالب و خاطرات آنها باید برای نسل آینده حفظ شود، بنده به نمایندگی از سرلشکر ایزدی به دیدار خانواده‌ای شهید و ایثارگر سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، روحانیان و بسیجیان در سراسر کشور رفته و سلام وی را به خدمت خانواده‌های آنان میرسانم.

 

همسر شهید والامقام  جواد مشایخی درباره نحو آشنایی با شهید گفت: با شهید نسبت فامیلی داشته و یکسال بعد از ازدواجمان وی به سربازی رفت و در 24 تیرماه سال 67 در منطقه پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

محمدرضا ابراهیمی برادر شهید علی‌‌‌‌رضا ابراهیمی به بیان خاطراتی از برادر شهیدش پرداخت و گفت: راه شهدا راهی است که مقام معظم رهبری بر پیروی و پیمودن این راه تاکید بسیاری دارند، برادرم از نظر آموزشهای نظامی در سطح قابل قبولی بود که به صورت مخفیانه در کوههای سفیدخانی تعداد زیادی از جوانان را قبل از انقلاب برای دفاع از اسلام و پیروزی انقلاب تربیت کرد.

 

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب با وجود دعوت مجدد وی برای بازگشتن به کار، وی رفتن به جبهههای حق علیه باطل را ترجیح داد و آن روزها که سپاه تازه در حال تشکیل بود به سپاه پیوست و به دلیل تبحر در آموزشهای نظامی، به یک رزمنده برجسته تبدیل شد.

 

بردار شهید ابراهیمی با اشاره به گردان امام حسن(ع) گفت: فرمانده برادرم شهید بختیاری بود و برادرم در گردان امام حسن(ع) حضور داشت، این گردان گردانی بود که در محاصره خرمشهر پشت دشمن را شکست و مسیر آزادسازی خرمشهر را هموار کرد.

 

وی افزود: برادرم یک شهید برجسته و شاخص است، چرا که وی نقش مهمی در تجهیز مجاهدین افغان علیه کمونیستها را در سال 58 دارد و در یکی از خاطراتش تعریف کرده است که در عملیاتی قرار بود برخی تسلیحات را به مجاهدین افغانی برسانیم که مورد حمله قرار گرفته و با مقاومت و تلاش از مهلکه گریختیم و تسلیحات را به دست مجاهدان رسانیدیم و سلامت برگشتیم.

 

محمدرضا ابراهیمی تصریح کرد: شهید ابراهیمی یکبار در کردستان توسط نیروهای دموکرات اسیر شده و به همراه یک نظامی دیگر در طویلهای زندانی شدند که با وجود نداشتن امکانات با ابتکار تونلی حفر کرده و خود را از دست آنان نجات میدهند.

 

در این بازدید لوح‌های تقدیری از سوی امیر پوردستان، معاونت عقیدتی سیاسی لشکر 84 لرستان و سرلشکر ایزدی به خانواده‌های شهدا و ایثارگر اهداء شد.

 

برخی از خانوادههای شهدا از برخورد بنیاد شهید استان مرکزی با آنان گله‌مند بودند و خواستار همکاری و مساعدت مسؤولان این نهاد برای برطرف شدن مشکل خود شدند. /842/پ202/ح

ارسال نظرات