۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۹۶۶
امام جمعه بابل:

حوزه های علمیه پیرو عملی امام صادق در مقابله با شبهات باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل برلزوم مقابله جدی و عملی با شبهات در جامعه از سوی حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت:حوزه های علمیه در مقابله با شبهه آفرینی های دشمنان علیه بنیان های دینی جامعه از سیره امام صادق(ع)پیروی کنند.
مجتبي روحاني مجتبي روحاني

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهادت امام صادق(ع) در دانشگاه صنعتی بابل به شخصیت والای این امام و جهاد علمی آن حضرت اشاره کرد و گفت: شخصیت علمی امام صادق (ع) آنقدر جلوه گر شده بود که حتی آنانی که معتقد به امامت آن حضرت نبودند، در زیر کرسی درس آن حضرت تلمذ می کردند.

 

وی به شعاع اثرات علمی امام صادق(ع) پرداخت و افزود: پیشوایان مذاهب اهل تسنن بارها معترف به شخصیت علمی و مراتب بالای عبادی امام صادق(ع) بودند و پیشوایان مذاهب رابعه اهل سنت مستقیم و غیرمستقیم ازشاگردان امام صادق(ع) بودند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل به اهتمام و توجه امام صادق(ع) به نماز اذعان و خاطرنشان کرد: اشرف عبادات امام صادق(ع) نمازبود که حتی در آخرین وصیت خود حدیثی بسیار مهم خطاب به نزدیکان و دوستان نزدیک خود در خصوص اهتمام برای توجه و برپایی نماز داشت.

 

وی با بیان این امروز متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل مشغله های روز مره اهتمام کمی به انجام عبادات دارند، ادامه داد: امام صادق(ع) با داشتن مشغله های زیاد در امور جاری و مدیریتی، هیچگاه از انجام عبادات غافل نبود و زمان عبادت را به کاری دیگر اختصاص نمی داد.

 

حجت الاسلام روحانی اهتمام به امور تعلیمی و افزایش سطح آگاهی های علمی شیعیان را یکی دیگر از فعالیت های شخصیتی امام صادق(ع) برشمرد و اظهار داشت: نقل احادیث زیاد از پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از سوی امام صادق(ع)، جلسات متعدد تفسیری و گسترش باب اجتهاد و مفاهیم علمی و فقهی از سوی امام صادق(ع) موجب شکوفایی علمی از سوی مسلمانان و ارتقای جایگاه آنان شد.

 

وی به تلاش های امام صادق(ع) برای مقابله با انحرافات عقیدتی و فکری در جامعه اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) بسیار نسبت به انحراف های فکری و عقیدتی در جامعه نگران بود و به همین دلیل شاگردان برجسته ای مانند هشام را تربیت کرد تا به مقابله کلامی و علمی با مروجین تفکر انحرافی و شبهه ناک در جامعه بپردازند.

 

امام جمعه بابل، وجود شبهات در جامعه را بسیار خطرناک برشمرد و بیان داشت: وجود شبهات فکری در جامعه بسیار خطرناک است زیرا می تواند پایه های عقیدتی و دینی بسیاری از افراد را متزلزل کند و جامعه را به انحراف و نابودی بکشاند.

 

وی بر اهتمام علما و طلاب در خصوص توجه به شبهات و انحرافات به خصوص در حوزه دین تاکیدکرد و افزود: امروز حوزه های علمیه باید به مقابله جدی فکری با شبهاتی باشند که از سوی رسانه های دشمنان در حال گسترش است و در همه محافل گسترش می یابد.

حجت الاسلام روحانی با هشدار نسبت به پدید آمدن عقاید بسیار گسترده انحرافی در جامعه امروز گفت: امروز خطر انحراف های فکری سنگین تر و جدی تر از گذشته است و اگر آن روز امام صادق(ع) بر این انحراف ها گریه کرد، ما امروز باید به این وضعیت جامعه خون گریه کنیم.

 

وی ادامه داد: عصر غیبت، عصر شبهه فراوان و حال شیعیان به شدت در حال دگرگونی است و در این زمان برای امن ماندن از این خطرها همواره باید متمسک بر خط اصیل امامت و ولایت فقیه باشیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات