۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۸۰۰۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ انتصاب سرپرستان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد و مانه و سملقان، برگزاری رزمایش عاشقان ولایت در بجنورد و تأکید بر اخلاق حرفه ای در بخش بهداشت و درمان مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه اداره کل تبليغات اسلامي هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، با صدور حکمی علی اصغر نودهی را به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد منصوب کرده است.

 

علی اصغر نودهی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد جایگزین حسین هلاکویی شده که اخیرا با حکمی از سوی ناصر امینی، مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی منصوب شد.

 

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد از اسفند سال 92 تاکنون رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی بود.

 

حسین هلاکویی، سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد نیز با هفت سال سابقه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های جاجرم و اسفراین، ریاست اداره امور فرهنگی و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد را نیز در کارنامه خود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در بخشی از حکم انتصاب علی اصغر نودهی به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد، آورده است: گام نهادن در مسیر خطیر فرهنگ وهنر و برنامه ریزی و زمینه سازی برای شکوفایی، بالندگی و توسعه اندیشه ها، جریان ها و خدمات ارزنده فرهنگی و هنری اراده ای محکم، اندیشه ای پویا و همتی بلند می طلبد، تخصص هنری، اراده و انگیزه متعهدانه برای پذیرش مسؤولیت و نگاه برنامه محور نشان از شایستگی برای تصدی امور فرهنگی و هنری است.

 

وی در ادامه این حکم بر تعامل و مهرورزی با اهالی فرهنگ وهنر و رسانه و مردم و مسؤولان شهرستان تأکید کرده و خواستار حرکت در چارچوب سیاست ها و رویکردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید شده است.

 

در پایان این حکم آمده است: از خداوند متعال مسألت می کنم به شما و همه دوست داران و علاقمندان اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی توفیقات روز افزون و بهروزی بسیار عطا فرماید.

 

انتصاب سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی همچنین با صدور حکم دیگری، میثم حاجی پور را به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان منصوب کرده است.

 

حاجی پور جایگزین علی اصغر نودهی شده که از اسفندماه سال 92 تاکنون به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان خدمت می کرد و اکنون به عنوان سرپرست جدید این اداره در شهرستان بجنورد منصوب شده است.

 

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان پیش از این مدیر نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد بود.

 

رزمایش عاشقان ولایت در بجنورد برگزار می شود

فرمانده تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان از برگزاری دو رزمایش در سال جاری خبر داد و گفت: رزمایش عاشقان ولایت در نیمه اول شهریور امسال برگزار خواهد شد.

 

امیر علیرضا صادقی اصل اظهار کرد: در این رزمایش یگان های پیاده، توپخانه، مهندسی، پدافند و سایر برای آمادگی رزمی شرکت خواهند کرد.

 

وی افزود: رزمایش دوم نیز در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

صادقی اصل، بازگشایی خیابان ها، ساخت پادگان جدید و نوسازی بیمارستان ارتش، ساخت تالار و مهمانسرا را از جمله اقدامات این تیپ در سال گذشته و امسال عنوان کرد.

 

1300 فرزند نیازمند خراسان شمالی در انتظار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هزار و 363 فرزند در خانواده های نیازمند این استان در انتظار حامی هستند.

 

عباس اهرابی اصیلی، با اشاره به اجرای موفق طرح محسنین در استان به منظور جذب حامی برای خانواده های نیازمند خراسان شمالی، افزود: این طرح باید همانند گذشته با قدرت و جدیت ادامه داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد خراسان شمالی به منظور جذب حامی برای ایتام تحت حمایت خود طرح های مختلفی اجرایی می کند که طرح محسنین از جمله موفق ترین این طرح ها است.

 

اهرابی گفت: در راستای اجرای طرح محسنین تاکنون دو هزار و 678 فرزند در خانواده های نیازمند خراسان شمالی شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 285 نفر زیر 18 سال و هزار و 393 نفر نیز بالای 18 سال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 315 نفر از این فرزندان نیازمند دارای حامی هستند، تصریح کرد: هزار و 363 نفر دیگر در انتظار دستان پر مهر حامیان هستند تا با کمک های مادی و معنوی آنان را حمایت کنند.

 

به گفته اهرابی در راستای اجرای طرح محسنین سه هزار و 176 حامی برای این افراد جذب شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی این حامیان افزود: در اجرای طرح محسنین یک میلیارد و 207 میلیون ریال کمک نقدی و بیش از یک میلیارد ریال نیز کمک غیر نقدی بوده است.

 

اخلاق حرفه ای محور فعالیت های بهداشتی و درمانی باشد

امام جمعه اسفراین با بیان این که سلامت از امنیت اولی تر است، گفت: باید اخلاق حرفه ای محور فعالیت های بخش بهداشت و درمان باشد.

 

حجت الاسلام قدیر محمدیان، در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسفراین، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت، پیشانی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور است که در مسیر اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

 

وی با تقدیر از اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای سلامت در حوزه بهداشت و درمان نقطه پایان دارد و مسیر پیشرفت و تعالی همواره باز است.

 

حجت الاسلام محمدیان در ادامه سلامت را اولی تر از امنیت دانست و افزود: اخلاق حرفه ای باید محور فعالیت های بهداشتی و درمانی باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه سلامت در سطوح گوناگون اضافه کرد: تحول نظام سلامت باید به اختلاف طبقاتی و دغدغه بیماران پایان دهد به گونه ای که خانواده های دارای بیمار تنها درد بیماری داشته باشند نه آن که نگران تأمین هزینه های درمانی نیز باشند.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به ظرفیت های ویژه حوزه سلامت در شهرستان اسفراین گفت: متأسفانه تاکنون توانمندی پزشکان این شهرستان آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته که این مهم می بایست از سوی دانشکده مورد توجه قرار گیرد./9314/پ203/ح

ارسال نظرات