۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۰۳۷۱
تحلیلگر آمریکایی در گفت‎وگو با رسا:

تحریم اطلاعات و فرهنگ پورنوگرافی مردم آمریکا را دچار قحطی فکر کرده است/ اسرائیل با جنایت در غزه بشریت را گروگان گرفته است

خبرگزاری رسا - تحلیل گر آمریکایی گفت: کمبود اطلاعات در کنار تغذیه ی ذهن با خشونت، پورنوگرافی و نسبی گرایی اخلاقی ملتی را ساخته است که درست مثل مردم قحطی زده ی آفریقا از شدت گرسنگی گام به گام به سوی مرگ پیش می روند.
مارک گلن

 

مارک گلن نویسنده و تحلیلگر آمریکایی و از بنیانگذاران جنبش "همبستگی هلال و صلیب" (Crescent and Cross Solidarity) در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با ابراز تاسف از گسترش شهرک سازی یهودیان صهیونیست در کرانه باختری با وجود مخالفت نهادها و ارگان های بین المللی از جمله سازمان ملل گفت: متاسفانه یهودیان خود را به هیچ کس پاسخگو نمی دانند و این دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن ثروت بسیار زیاد آنهاست که ثروت خود قدرت و نفوذ را به همراه دارد.


وی افزود: شاهد مثال این نفوذ، آزادی جاناتان پولاردِ یهودی از زندان آمریکاست. او که بزرگترین جاسوس در تاریخ آمریکا بود که تاکنون دستگیر و محاکمه شده است، فردی بود که با خیانت های خود بیشترین ضرری را که یک انسان می توانست به امنیت ملی این کشور وارد کند، وارد کرد. او اکنون در شرف آزادی است و تنها دلیل آن نفوذ یهودیان در آمریکاست.


وی در ادامه با اشاره به جاسوسی های جاناتان پولارد گفت: خیانت های او نه تنها آمریکا را به خطر انداخت و موجب مرگ بیش از هزار مامور اطلاعاتی آمریکا شد بلکه وی اطلاعاتی در دست دارد که اسرائیل می تواند به محض آزادی وی از این اسناد به نفع خود استفاده ببرد و استفاده خواهد برد.


این تحلیلگر آمریکایی فهم جریان های متعصب مذهبی جاری در سرتاسر پارادایم صهیونیست را که عامل اصلی بی اعتنایی به احکام سازمان ملل است ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات از اعتقادی نشأت می گیرد که تمامیت ارضی بین نیل و فرات را به خواست خدا متعلق به یهود می داند و برای رسیدن به این تمامیت ارضی و برپایی امپراطوری یهود هر اقدام و خشونتی را بلامانع می داند.


وی افزود: از این رو صهیونسم معتقد است به رسمیت شناختن هر حکمی از سازمان ملل تا ایالات متحده که با ماموریت الهی یهود در تضاد باشد کمتر از کفر نیست و برای همین آنها هیچ ارزشی برای گفته های نهادهای بین المللی قائل نیستند.

 

مردم آمریکا از فقر اطلاعاتی رنج می برند


گلن در ادامه گفت و گو با خبرنگاری بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به محدودیت های رسانه ای موجود در آمریکا، وضعیت فقر اطلاعاتی مردم این کشور را با فقر غذایی در آفریقا مقایسه کرد و گفت: حتما تصاویر مردمی که در جاهایی مثل آفریقا زندگی می کنند و دچار قحطی و خشکسالی شده اند دیده اید. تاثیرات فیزیکی این قحطی (مثل بدنهای نحیف، شکم های پف کرده، چهره های در هم فرو رفته) کاملا مشهود است.


وی افزود: این دقیقا شرایطی است که در آمریکا حاکم است. با این تفاوت که این قحطی، قحطی اطلاعات و تفکر است و نتیجه ی آن این است که مردم آمریکا دیگر قادر به پردازش و هضم اطلاعات برای تغذیه ی ذهن خود و از قبل آن تفکر منطقی نیستند.


گلن در ادامه خاطر نشان کرد: کمبود اطلاعات در کنار تغذیه ی ذهن با خشونت، پورنوگرافی و نسبی گرایی اخلاقی ملتی را ساخته است که درست مثل مردم قحطی زده ی آفریقا از شدت گرسنگی گام به گام به سوی مرگ پیش می روند.


وی بایکوت خبری حادثه ی سوزاندن نوزاد 18 ماهه فلسطینی در رسانه های آمریکا را شاهد مثال این فقر اطلاعاتی دانست و گفت: صهیونیسم با در دست گرفتن رسانه طی دهه های گذشته همواره این برنامه را دنبال کرده است تا از آمریکایی ها مردمی بسازد که از شدت فقر اطلاعاتی هیچ گاه مقامات دولتی را که خود به آنها رای داده اند مورد بازخواست قرار ندهند که اساسا بقای حیات کشوری یهودی در سوی دیگر کره ی زمین چه ارتباطی به مردم آمریکا می تواند داشته باشد.


وی افزود: در حادثه ی دهشتناک مرگ نوزاد 18 ماهه ی فلسطینی، واکنش آمریکا کاملا سطحی و پیش پا افتاده بود. هر گاه اسرائیل چنین جنایت وحشیانه ای که کاملا با طبیعت این رژیم سازگار است، انجام داده است، آمریکا و هر کشور اروپایی که در بقای این کابوس سیاسی سهیم است با اعتراض سطحی و کودکانه و بدون هیچ اقدام عملی به استقبال این جنایات می روند.


وی با وجود حادثه ی کودک سوزی در اسرائیل، تغییر در آمریکا را غیرممکن دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا روزانه 30 میلیون دلار به اسرائیل ارسال می کند. با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که آمریکا از زمان مرگ این نوزاد 18 ماهه تا کنون صدها میلیون دلار به اسرائیل کمک کرده است که این یعنی گاهی بعضی کلمات می تواند هیچ بار معنایی نداشته باشد.


با وجود تمام این اتفاقات این تحلیلگر آمریکایی آینده ی وضعیت جهان را بسیار ناخوشایند عنوان کرد و گفت: به نظر من تمام این اتفاقات دنیا را به سمت وضعیت آخرالزمانی می برد که هیچ گاه دنیا به خود ندیده است.


وی افزود: یک گروه متعصب کوچک ولی به شدت سازماندهی شده و با نفوذ با تسلیحات آخرالزمانی خود مراکز عظیم قدرت جهان را به دست گرفته و امروز تمام بشریت را گروگان گرفته اند. گروهی که با ایدئولوژی متعصبانه خود جایی برای هیچ گفتگو و تشتت آرائی نمی گذارد، دنیا را تهدید می کنند که اگر خواسته های آنها برآورده نشود دنیا را همچون غزه به آتش خواهند کشید./995/ب911/ک

ارسال نظرات