۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۸۰۳۷۶
طی مراسمی صورت گرفت؛

تجلیل آستان قدس رضوی از اصحاب رسانه مشهد

خبرگزاری رسا ـ آیین تجلیل آستان قدس رضوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه مشهد امروز با حضور جمعی از مسؤولان این نهاد در سالن اجتماعات مرکز نمایشگاه و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
مراسم تجليل آستان قدس رضوي از خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین تجلیل آستان قدس رضوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه مشهد امروز با حضور جمعی از مسؤولان این نهاد در سالن اجتماعات مرکز نمایشگاه و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید جلال حسینی، دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با مطرح کردن این سؤال که امروز باید ببینیم دشمن به عنوان حریف ما کجا ایستاده است و وظیفه ما در مقابل آن چیست؟، اظهار کرد: تبیین بخش اول به عهده اصحاب رسانه و بخش دوم نیز برعهده برنامه ریزان است که با تشکیل اتاق فکر به آن دست پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: بی شک و تردید انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود که همه چیز را متحول ساخت، به بیان امام صادق(ع) باید به دنبال فتنه بود البته منظور امام از فتنه به اصطلاح معنای متعارف که در بین عوام رایج است، نیست بلکه به معنای یک انقلاب است.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: دشمن هشت سال جنگ را برما تحمیل کردند، جنگ فیزیکی و نظامی به راه انداختند و این که امروز اظهار می کنند گزینه نظامی روی میز است، تنها حرف است گمان می کنند اقتدار نظام ما به بمب هسته ای وابسته است در حالی که هیچ وقت به دنبال آن نبوده و نخواهد بود.

 

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: جنگ نرم اقدام دیگری بود که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت و در این خصوص بیش از 20 مدل را پیاده کردند که آخرین مدل آن شبیه سازی اسلام بود.

 

وی افزود: به این رسیده اند که جمهوری اسلامی تعیین کننده اقتدار نظام است و تنها راه پس از ناتو و هجمه های فرهنگی شباهت سازی است، حکومت های اسلامی با مفهوم خلافت در دنیا شکل گرفت، داعش به اسم اسلام و قرآن سَر می برند و روی اسرائیل را سفید کرده اند، با نام قرآن و اسلام توانسته اند مدلی به نام داعش معرفی کنند که مبنایش خلافت است.

 

آستان قدس؛ الگوی عینی در معرفی نظام

حجت الاسلام حسینی با بیان وظیفه ما در این وضعیت گفت: مؤثرترین راه مقابله، معرفی این نظام به طور عملی است؛ نظریه و تئوری پردازی دیگر کارساز نیست بلکه به طور عینی باید به دنیا بگوییم که چه کاره هستیم و در کجا قرار داریم.

 

آستان قدس رضوی به همت آیت الله واعظ طبسی، اولیت عظمای آن توانسته به عنوان الگوی عینی در این خصوص به دنیا معرفی شود، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی تنها یک دفتر با دو پرسنل داشت که یکی از آن ها ساواکی بود.

 

وقف؛ مبنای فعالیت های رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز آستان قدس با دارا بودن بیش از 14 مؤسسه یک هلدینگ و زنجیره کامل است؛ مؤسسات فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، اجتماعی و سایر آن که مبنایش وقف است.

 

وی تصریح کرد: بدون کمک گرفتن ریالی از ارگان خصوص و غیرخصوصی توانسته ایم این مجموعه با اباهت و باعظمت را به دنیا معرفی کنیم؛ وقف مقوله ای عجیب است که وقتی آستان قدس به واسطه آن اداره شد، به عظمت و گستردگی آن پی بردیم.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مراسم هایی که در اماکن متبرکه برگزار می شود، گفت: برنامه های حریم ملکوتی رضوی صاحب سبک و برندت خاصی نیست یعنی مختص روز خاصی برگزار نمی شود؛ 365 روز به صورت مستمر و پی در پی آیین های مذهبی و ملی در این فضای قدسی در حال برگزاری است.

 

تلاش دشمن برای معرفی ناکارآمدی نظام

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمن علاقه مند است که نظام جمهوری اسلامی را به دنیا ناکار آمد معرفی کند، از این رو در شبکه های اجتماعی بسیار از مقوله های ناکارآمدی نظام حرف می زند.

 

وی افزود: ولایت یکی از پنج رکن اسلام است که نظام جمهوری اسلامی بر پایه آن شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در سال 2017 که مشهد از سوی آیسسکو  (ISESCO)به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود باید طوری عمل کرد که تفاوت مشهد با اصفهان و شیراز و سایر شهرها در جهان مشخص شود از این رو باید روی نقطه مزیت مشهد متمرکز شد و به دنیا الگوی رفتاری حضرات معصوم(ع) را معرفی کنیم .

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) الگوهای درون شیعی نیستند و در دنیا حرف برای گفتن بسیار دارند یعنی وفای به عهد، امانتداری، مهربانی، احساس و نیکوکاری مفاهیمی بدون حدو مرز هستند که مختص شیعه نیست.

 

وی تصریح کرد: معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را باید فرصتی غنیمت شمرد و برای بیان پیام های اهل بیت(ع) و شناساندن شاخصه های تمدن ساز به دنیا تلاش کرد.

 

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی شهر مشهد از 30 میلیون زائر در سال وظیفه اصحاب رسانه در این میان ضمن اطلاع رسانی این شاخصه ها، پیگیری و مطالبه مسائل از مسؤولان در سطح استانی و ملی است./1308/پ201/ح

ارسال نظرات