۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۰۴۸۷
وزیر انرژی آمریکا:

کاخ سفید نگران افزایش مداخله ایران در امور خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر انرژی آمریکا پنج شنبه در یک سخنرانی در حضور یهودیان آمریکا گفت که دولت باراک اوباما نگران افزایش مداخله ایران در امور خاورمیانه بعد از توافق هسته‌ای است.
رنست مونيز وزير انرژي آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا شب گذشته در یک سخنرانی در حضور یهودیان آمریکا گفت که دولت «باراک اوباما» نگران افزایش مداخله ایران در امور خاورمیانه و دیگر اقدامات مخرب بعد از توافق هسته‌ای است.

 

اسرائیل تایمز نوشت که همزمان مونیز که یکی از اعضای مهم مذاکرات هسته‌ای با ایران بود گفت: ما از امکان برخی تنش‌ها در حمایت ایران از تروریسم نگرانیم. موضوعی که (مربوط به) دخالت در منطقه در شرایط ثبات است و به طور واضح تروریسم حزب‌الله یکی از این نمونه‌هاست.

 

وزیر انرژی آمریکا همچنین از موضع‌گیری‌های لفظی ایران درباره یهودیان و اسرائیل به عنوان تهدید یاد کرد و گفت: ما مواضع ضد یهودی و ضد اسرائیلی ایران را بسیار دردسر آفرین می‌دانیم.

 

مونیز تصریح کرد: توافقی که ماه جولای با ایران به دست آمد به آمریکا این امکان را می‌دهد تا بر دیگر جنبه‌های رفتاری ایران که برای ما مشکلات جدی فراهم کرده است، توجه کند. از جمله این موارد، حمایت از تروریسم و بی‌ثباتی منطقه‌ای است. بازداشت 4 شهروند آمریکایی (در ایران) هم در همین چارچوب است.

 

وی همچنین افزود: در شرایطی که ایران سلاح هسته‌ای ندارد و (می‌دانیم) که در آینده هم چنین سلاحی در اختیار نخواهد داشت به ما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا به مسایل یاد شده بپردازیم.

 

«جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا هم طی یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز گفته است که رد توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا هزینه بالایی برای واشنگتن در برخواهد داشت./982/ب103/د

ارسال نظرات