۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۸۷۲

چاپ کتاب «وقتی همه بیدار بودند» در زنجان

خبرگزاری رسا ـ کتاب وقتی همه بیدار بودند از سری کتاب های چاپ شده از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در راستای ترویج مباحث انقلاب اسلامی در قالب رمان به زیور طبع آراسته شد.
وقتي همه بيدار بودند

 

حمید اسماعیلی، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به چاپ کتاب های معرف انقلاب اسلامی در این مرکز اظهار داشت: کتاب «وقتی همه بیدار بودند» از مجموعه کتاب های روزهای انقلاب است که با تلاش واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری و به سفارش دفتر کودک و نوجوان مرکز آفرینش های ادبی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات محتوایی و فنی کتاب خاطرنشان کرد: این کتاب بر اساس رویدادها و مستندات تاریخی حوادث روز 22 بهمن ماه 1357 که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد به صورت رمان و در 123 صفحه در قطع رقعی برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده است.

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به فضای تصویر شده در این کتاب تصریح کرد: ماجرای این رمان، زندگی دختری با نام سپیده است که به همراه مادر بزرگش برای پیدا کردن مادر خویش که 14 سال پیش از پدرش جدا شده به تهران می آید.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: فضایی که این داستان در آن اتفاق می افتد بیشتر در تهران است ولی شخصیت اصلی این داستان یکی از شهروندان زنجانی است.

اسماعیلی در پایان با بیان این که در این کتاب به اولین راهپیمایی زنان در انقلاب اسلامی که در زنجان اتفاق افتاد نیز اشاره شده است خاطرنشان کرد: کتاب «وقتی همه بیدار بودند» حوادث تاریخ انقلاب اسلامی 22 بهمن 1357و همچنین حوادث انقلاب اسلامی در زنجان از جمله شهادت شهید احمد مرتضایی و اولین راهپیمایی زنان زنجان را بازگو می‌کند. /949/ت302/ق

ارسال نظرات