۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۰۸۸۴

نخست وزیر عراق محاکمه فرماندهان فراری ارتش را تایید کرد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق تصمیم شورای تحقیق و بررسی در زمینه محاکمه فرماندهان خاطی ارتش این کشور در هنگام حمله گروه تروریستی داعش به شهر الرمادی را تایید کرد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبر تایید محاکمه فرماندهان فراری ارتش عراق در هنگام حمله داعش به شهر الرمادی امروز طی بیانیه‌ای در وب سایت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر عراق منتشر شد؛ بر اساس بیانیه مذکور، این افراد قرار است در دادگاه نظامی محاکمه شوند.


الرمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق، در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) به اشغال گروه تروریستی ـ تکفیری داعش درآمد. این گروه تروریستی از خرداد پارسال با حمله به عراق بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده است.


هرچند طی این مدت ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی، برخی مناطق را از چنگ تروریست‌ها آزاد کرده است، اما همچنان بخش‌های وسیعی در اشغال داعش قرار دارد.


العبادی که از هفته گذشته برنامه‌ای گسترده در راستای اجرای اصلاحات در عراق آغاز کرده، مبارزه با فساد و سو مدیریت را در صدر برنامه‌هایش قرار داده است.


از جمله این موارد بسته پیشنهادی العبادی برای اصلاح ساختار دولتی، می توان به حذف دو منصب معاونت‌های ریاست جمهوری و نخست وزیری اشاره کرد. وی همچنین دستور داده است تا پرونده فساد مقام‌های دولتی بازگشایی و رسیدگی شوند.


اعتراض‌های گسترده اخیر مردم عراق به وضعیت فساد اداری و خدمات رسانی به ویژه آب و برق و انتقاد مراجع عالی دینی، حیدر العبادی را به فکر ایجاد تغییراتی در ساختار سیاسی این کشور انداخته است./994/د101/ک

 منبع: ایرنا

ارسال نظرات