نشست معرفی و تحلیل کتاب «پداگوژی، علم و هنر یاددهی یادگیری» برگزار میشود
![کتاب «پداگوژي، علم و هنر ياددهي ـ يادگيري»](/Original/1394/05/25/IMAGE635753499280169955.jpg)
به گزارش خبرگزاری رسا، در نشست معرفی و تحلیل کتاب «پداگوژی، علم و هنر یاددهی ـ یادگیری» که با مدیریت حیدر تورانی و نادر سلسبیلی اداره میشود،محمود مهرمحمدی، محمدرضا سرکارآرانی،علیرضا عصاره و محمود امانیطهرانی به ارائه نقد و نظرات خود خواهند پرداخت.
«پداگوژی: علم و هنر یاددهی ـ یادگیری از دوران باستان تا به امروز» عنوان کتابی است که در آن چگونگی تکوین نظریهها و کاربردهای علم و هنر یاددهی- یادگیری(پداگوژی) و نیز تأثیر این نظریهها و کاربرد آنها بر شکلگیری جوانان، بزرگسالان و مدرسان مورد بررسی قرار گرفته است.
این کتاب در هفده فصل، به دقت و با نگاهی روشنگرانه، تاریخ تکوین پداگوژی سنتی در دوران باستان تا تولد مدرسه در قرون وسطی و آموزش انسانگرا در عصر «تجدید حیات» را از یک سو و پداگوژی نوین در قرن بیستم میلادی تا عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات را از سوی دیگر بازنمایی میکند.
کتاب مذکور، حاصل کار گروهی از صاحبنظران در علوم تربیتی و علوم اجتماعی در دانشگاه های کانادا، آمریکا و اروپا است و کلرمون گوتیه و موریس تاردیف آن را ویراستاری کردهاند و مطالعه آن، کلیدهای لازم را برای تأمل، نقد و مطالبه چرایی و چگونگی تحقق اهداف یاددهی- یادگیری در نظامهای آموزشی، برنامههای درسی و بهویژه کیفیت حرفۀ معلمی با زبان تخصصی مرجع، به دست میدهد.
نشست معرفی و تحلیل این کتاب دوشنبه 26مردادماه از ساعت 8:30 تا 12:30در خانه اندیشمندان علومانسانی واقع در تهران؛ خیابان استاد شهید نجاتاللهی نبش ورشو سالن خیام برگزار میشود./998/د102/ق
منبع: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش