۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۲۸۱۰۷۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

دشمنان با تمرکز بر عراق و شام به دنبال نسل کشی شیعیان هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این‌که دشمنان با تمرکز بر عراق و شام به دنبال نسل کشی شیعیان هستند تا از این طریق از اتصال نقاط شیعی به یکدیگر جلوگیری کرده و از قدرت جهان تشیع بکاهند، گفت: در مقابل این حرکت روشنگری و آگاهی بخشی بین شیعیان در جهت ایجاد وحدت ضرورت دارد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، با اشاره به این که یکی از فرضیات این است که داعش با عنوان اسلام آمده و به دنبال نشان دادن اسلام با چهره ای خشن است، گفت: دید ما ایرانیان که در این منطقه هستیم با دید غربی ها که از بیرون از منطقه به اسلام می نگرند متفاوت است، چرا که آنها مسلمانان را یک امت واحده می دانند و هر اقدامی که از سوی یک مسلمان و یا مسلمان نما رخ دهد را به دید تمام مسلمانان می بینند.

 

وی افزود: متأسفانه حضور داعش از این منظر ضربه ای سنگین را به چهره اسلام وارد کرده است، از این رو وظیفه تمام کشورهای مسلمان است تا نسبت به داعشی ها موضع بگیرند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر برپایی راهپیمایی بر علیه داعش همانند راهپیمایی علیه اسرائیل، گفت: این حرکت موجب می شود تا صدای ملت های مسلمان به گوش غرب برسد تا بدانند که ما داعشی ها را مسلمان نمی دانیم.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکی دیگر از آسیب‌های وجود داعش، تشدید جنگ بین مسلمانان است، چرا که آمریکا با مجهز کردن داعش، عراق و مبارزان سوری به دنبال دستیابی به این هدف است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه جنگ بین مسلمانان را موجب نابودی منابع، مردم و کشورهای اسلامی دانست و گفت: جنگ با داعش نوعی جنگ با مسلمانان است، چرا که کسانی که به داعش ملحق می شوند، فریب اسلام داعشی را خورده اند، از این رو باید با روشنگری از پیوستن این افراد به داعش جلوگیری شود و ماهیت آنها را بر ملا کرد.

 

به گفته وی، دشمن با تمرکز بر عراق و شام به دنبال نسل کشی شیعیان است تا از این طریق از اتصال نقاط شیعی به یکدیگر جلوگیری کند و از قدرت جهان تشیع بکاهد.

 

وی با تأکید بر روشنگری و آگاهی بخشی بین شیعیان در جهت ایجاد وحدت، گفت: ایجاد تفکر خشک توسط داعش، اقدام در این زمینه را سخت کرده است، اما در کنار جنگ نظامی با داعش، ضرورت دارد جنگ فرهنگی نیز صورت گیرد.

 

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر در مقابل داعش در جنگ نظامی پیروز شویم، امکان دارد 10 سال دیگر مجدد آنها فعالیت شان را آغاز کنند، اما با پیروزی در جنگ فرهنگی می توان از بروز مجدد آنها جلوگیری کرد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات