۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۱۲۵

ماهنامه سلام بچه‌ها در ایستگاه سیصد و پنجم

خبرگزاری رسا ـ شماره 305 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه سلام بچه‌ها در ایستگاه سیصد و پنجم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه مرداد‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ زمان»،‌ «تقویم»، «قصه‌های قرآن/ ابوذر چه گفت؟»، «شعر و داستان»، «راز و رمز نویسندگی»، «روزی روزگاری ایران/ تلفن»، «رازهای نهج‌البلاغه»، «کسانی که لبخند آفریدند»، «یادداشت/ سلیقه رنگی»، «با گذشتگان قدمی بزنیم» و «من و این واژه‌ها».

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان رازهای نهج‌البلاغه ذیل موضوع سالار همه فضیلت‌ها آمده است: «ابن ابی‌الحدید می‌نویسد: چه گویم درباره مردی که بدخواهانش نیز سر بر آستان خوبی‌هایش فرود ‌آوردند و بزرگی‌های او را پنهان نکردند؛ زیرا بنی‌امیه بر حکومت اسلامی در شرق و غرب زمین مسلط شدند، به هر قیمتی در خاموش کردن نور او کوشیدند و حقایق را علیه او تحریف کردند، عیب‌هایی برای او تراشیدند، او را بر سر منبرها نفرین کردند، ستایش‌گران او را تهدید و حبس کردند و کشتند...!

 

اما این ترفندها جز بر والایی و سربلندی او نیفزود؛ همچون مشک که هر چه بر او سرپوش نهند، بویش بپیچد و به سان خورشید که با کف دست نتوان چهره او را پوشاند و چون روزِ روشن که اگر چشم از آن فرو بندی، دیدگان بسیاری آن را می‌بیند؛ چه گویم درباره مردی که همه فضیلت‌ها به او انتساب بَرَد، هر فرقه‌ای به او منتهی می‌شود و هر گروهی او را به خود منتسب می‌دارند؛ پس او رئیس، سرچشمه و سالار همه فضیلت‌هاست».

 

«خاک بی‌قیمت»، «علمی»، «طنز»، «ایران را بگردیم»، «گفت‌وگو»، «کلیدهای زندگی من»،‌ «آزادی‌خواهان»، «بدرقه کودکان»، «حکایت»، «روزهای جهانی»، «داستانک»، «مردی برای همیشه»، «خانه‌ها و رنگ‌ها»، «جدول فارسی»، «جدول انگلیسی»، «آی‌کاب»، و «یادداشت» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با موضوع خاک بی قیمت می‌خوانیم: «آسمان همه جا آبی است؛ اما گاهی بالای نقطه‌ای وسیع‌تر از خودش قرار دارد. خورشید همیشه زرد است؛ اما گاهی بالای نوری فراتر از خودش می‌درخشد و رنگین‌کمان هم با هفت ‌رنگش، گاهی در جایی پیدا می‌شود که هزار رنگ بدون هیچ ناهماهنگی در کنار هم دست به سینه گرفته‌اند: السلام علیک یا فاطمة‌المعصومه.

 

هر چه گشتم در فرهنگ لغت زائرانت ناامیدی ندیدم. با اشک حسرت آمدند، اشک شوق بردند. با دست خالی قنوت گرفتند، مستجاب سلام آخر را دادند. با زانوان لرزان قدم گذاشتند، دوان دوان به مقصود رسیدند. این‌ها همان کسانی هستند که خدا نشانی حرمت را به آنها داده است».

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «جاده بهشت»، «علمی»، «شعر»، «گفت‌وگو»، «یک روز، یک شغل/ خبرنگاری»، «کارخونه یخ» و «معرفی کتاب» به چشم می‌خورد.

 

شماره 305 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه مرداد‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 74 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات