۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۱۱۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری اختتامیه جشنواره عکس رضوی، معرفی رییس جدید انجمن ادبی تبریز و شناخته شدن برگزیدگان جشنواره دست های کوچک دعا از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اظهار داشت: اختتامیه جشنواره عکس رضوی بیست و نهم مردادماه جاری با حضور دکتر مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسللامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع سینمایی22 بهمن تبریز برگزار شده و طی آن نفرات برتر جشنواره معرفی خواهند شد.


وی گفت: پنج هزار و 205 قطعه عکس از 902 هنرمند عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از برگزاری جلسه داوری و انتخاب عکس های ارسال شده ، در نهایت تعداد پنجاه قطعه تک عکس در هفت بخش اعلام شده و دو مجموعه عکس راه یافته به بخش نمایشگاهی جشنواره معرفی شدند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز ایام دهه‌ی کرامت و برگزاری ویژه‌برنامه‌های این دهه، گفت: هنر زمانی بالنده و شکوفا می‌شود که در خدمت ترویج و نشر معارف الهی و اسلامی باشد.


وی افزود: در طول سیزده دوره‌ی متوالی برگزاری، جشنواره امام رضا (ع) برای بسیاری از هنرمندان انگیزه ایجاد کرده تا آثاری را با محوریت فرهنگ رضوی خلق کرده و به انعکاس این فرهنگ در آثار خود متمایل شوند.


صفی‌پور با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ عکس رضوی  فرصتی برای گردهم‌آیی هنرمندان این رشته  است که می‌تواند به تعمیق و گسترش هنر دینی کمک نموده و علاوه بر ایجاد انگیزه و رغبت در بین هنرمندان، سبب شناخت عمیق شاعران از معارف و سیره‌ی رضوی گردد،‌ گفت: با اندک تاملی، ارتقای کمی و کیفی آثار تولید شده در حوزه‌ی عکس رضوی را می‌توان مرهون برگزاری این جشنواره و حضور مشتاقانه‌ی هنرمندان عنوان کرد.


گفتنی است، جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (علیه السلام)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (علیه السلام) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‌ شود.


جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان ‌شرقی برگزار می شود.


رییس جدید انجمن ادبی تبریز معرفی شد

ابوالفضل علیمحمدی، به عنوان رئیس جدید انجمن ادبی تبریز معرفی و از خدمات چندین ساله ایوب شهبازی رئیس سابق این انجمن تقدیر شد.


گفتنی است، ابوالفضل علیمحمدی متولد 1333 شهرستان مرند است. وی تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر و دبیرستان را در تبریز و تهران به پایان رسانده و موفق به اخذ لیسانس  از دانشسرای عالی تهران در رشته‌ زبان و ادبیات فارسی شد است.


برگزیدگان جشنواره دست‌های کوچک دعا معرفی شدند

28 دعا منتخب از 54 هزار و 765 دعای رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری دست های کوچک دعا در تبریز از کشورهای ازبکستان، آذربایجان و افغانستان و31 استان کشور در دو بخش اصلی و ویژه معرفی شدند.


بنابر این گزارش، در این جشنواره دعاهایی از کشورهای افغانستان، آذربایجان و ازبکستان نیز به دبیرخانه ارسال شده بو که بخش اصلی این جشنواره مربوط به بهترین دعای تحویل سال نو از زبان کودکان بود که عرشیا مسلمی از تبریز، مهدی معین از تبریز و پریسا زارعی از بستان آباد نفرات اول تا سوم معرفی شدند که به ترتیب جوایز 10 میلیون ریالی، 7 میلیون و پانصد هزار ریالی و 5 میلیون ریالی خود را دریافت کردند. همچنین تینا جمالی از تبریز و امیرحسین اشرفی از تبریز نیز به عنوان نفرات چهارم و پنجم در این بخش معرفی شدند.


بر اساس این گزارش، فاطمه منصوری از کرمان، سودا کریمی از ارومیه، رکسانا نوربخش از قزوین، محمد رضی‌پور از قزوین، محمد امین خاوری از مشهد، مهدی فرساد از تبریز، علی نقی لو از قزوین، سارینا جعفری دیل از گچساران، نسترن اسمعیلی از تبریز، فاطمه عبدلی از تبریز، فرزاد برزگری بافقی از بافق، طناز قاسمی از اراک، نیما اصغرنژاد از تبریز، آرش پورابراهیمی از تبریز، آیدا هاشم زاده وجدی از هشترود، حامد نجفی از تبریز، سید مجتبی حسینی از اسلامشهر و فاطمه قلعه بان از تبریز بیست نفری بودن که به عنوان نفرات برگزیده معرفی شده و جایزه 2 میلیون ریالی دریافت کردند.


بخش ویژه این جشنواره نیز که دعاهای کودکان برای چشم انداز افق ایران 1404 بود، الهه ربانی مهر از کهگلویه و بویراحمد، سارا چاقری از اراک و مائده فراهانی خرسندی از اراک به ترتیب جوایز 15 میلیون ریالی برای نفر اول، 12 میلیون ریالی برای نفر دوم و 10 میلیون ریایل برای نفر سوم اهدا شد و  شیدا امیروردستان از تبریز و تارا فلاحی از تبریز نیز نفرات بعدی این بخش بودند که جایزه سه میلیون ریالی دریافت کردند./935/پ203/ح

ارسال نظرات