۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۸۱۱۷۱
جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

اعتقادات مذهبی رزمندگان عامل ایستادگی در دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ سردار فضلی گفت: اگر ایمان و اعتقادات مذهبی آزادگان نبود، استقامت و پایمردی آنها نیز به منصه ظهور نمی رسید.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در همایش سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سپاه عاشورا، اظهار داشت: آزادگان، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی میراث‌دار آرمان و اهداف شهدای دوران دفاع مقدس در عصر حاضر هستند.

 


وی با بیان این‌که آزادگان یکی از مظلوم‌ترین اقشار دوران دفاع مقدس محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: مسأله اسارت به هیچ عنوان در تخیل رزمندگان اسلام نبود، اما مشیت الهی چنین سرنوشتی را برای آزادگان رقم زد، البته باید در نظر داشت که ایستادگی و مقاومت آزادگان در دوران اسارت نیز کم از جنگ در خط مقدم نبود.

 


سردار فضلی با بیان این‌که هیچ آزاده ای با نیت تسلیم و اسارت راهی جبهه نشده بود و هرگز این اسطوره های مقاومت و ایثار باور نداشتند که در عملیاتی به اسارت دشمن در خواهند آمد، گفت: اگر آزادگان عزیز جهاد خود را در دوران اسارت ادامه نمی دادند برگ های زرین سرافرازی آنها دیده نمی شد.

 


جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که ملت ایران آزادگان را اسطوره ایثار و مقاومت می شناسند، گفت: آزادگان هشت سال دفاع مقدس با خدای خود معامله و حیاتشان را به یک حیات نورانی تبدیل کردند، تا برای همیشه تاریخ به عنوان اسوه های بی مانند مقاومت، ایستادگی و ایثار ملت ایران ماندگار شوند.

 


وی با اشاره به این‌که استقبال ملت ایران از ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ جهان است، افزود: آزادگان در نهایت عزت و احترام مورد استقبال حجم انبوه اقشار مختلف مردم قرار گرفتند، تراکم جمعیت به حدی بالا بود که انگار صحرای محشر شده و در این تراکم جمعیت امکان اجرای تشریفات رسمی و نظامی به هیچ وجه ممکن نبود.

 


سردار فضلی تصریح کرد: به یقین اگر ایمان و اعتقادات مذهبی آزادگان نبود، استقامت و پایمردی آنها نیز به منصه ظهور نمی رسید، آینده تاریخ ما نیاز به وجود چنین انسان های از خود گذشته دارد تا آیندگان بدانند یاران سیدالشهدا در رکاب امام زمانشان چه کرده اند.

 


جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که حس و حال مردم در استقبال از آزادگان بی نظیر و وصف ناپذیر بود، افزود: چند روز این استقبال طول کشید و صحنه های ورود آزادگان به میهن اسلامی تبدیل به صحنه های نادر و نماد انقلاب و امت شد.

 


وی در پایان با اشاره به تفاوت نگرش به آزادگان در ایران و عراق در آن دوران گفت: هیچ کس در عراق نمی گوید که مثلاً ما رزمنده جنگی هستیم، اما اینجا ما با افتخار می گوییم که آزادگان ما، شهدای زنده و یاران صدیق امام هستند، چون مجاهدت کردند./935/پ202/ب4

 

ارسال نظرات