۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۱۷۳
مفتی مصر:

فتوا باید فقط از صاحبان آن صادر شود

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با اشاره به خطر جریان‌های تفکیری در کنگره جهانی فتوا تاکید کرد که صدور فتوا از سوی علما و افرادی که واجد شرایط افتا هستند ضامن امنیت مردم است.
شوقي علام مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر و رییس کنگره جهانی فتوا نسبت به ایجاد تاثیر مثبت این کنگره در عرصه بین الملل ابراز امیدواری کرد.

 

شوقی علام گفت: امیدوارم که این کنگره حد فاصلی میان زمانی که فتواها در جهت برهم زدن ثبات جوامع و ایجاد تندروی بوده و میان عصر فهم دقیق جایگاه فتوا در ترقی و رشد جامعه و ایجاد عمران و آبادانی باشد.

 

علام با اشاره به چالش‌های بزرگ پیش روی مسلمانان در سراسر جهان افزود: در سایه انتشار موج افراط و تروریسم که به دنبال ضربه زدن به دین حنیف اسلام است و در سایه ظهور افراد نادان و جاهل به آداب استنباط و مقاصد شرع مقدس که با تفاسیر غیر صحیح از احادیث نبوی به دبنال استفاده از آن در جهت ایجاد خشونت، شرارت و ناامنی در منطقه هستند، شرایط پیش روی مسلمانان کشورهای اسلامی بسیار خطرناک است.

 

مفتی مصر با اشاره به افزایش بی‌سوادی دینی در میان مردم و صدور فتوا از سوی افراد عالم نما خاطر نشان کرد: فتوا تا زمانی که از سوی صاحبان آن صادر شود حافظ هویت و امنیت مردم است زیرا چنین فتوایی حاکی از نظر دین در مسائل عام و خاص بوده و خطری را ایجاد نمی کند.

 

وی هدف از برگزاری این کنگره را ترسیخ مبادی اعتدال در فتوا با تکیه بر رعایت ضرورت و حاجت مردم، رفع عسر و حرج از مسلمانان، تحقق مصالح و دفع مفاسد برشمرد.

 

کنگره جهانی فتوا از سوی دارالافتای مصر و با شرکت جمعی از اندیشمندان و علمای جهان اسلام از کشورهای مختلف اسلامی در قاهره برگزار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات