۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۵۲۵

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ وقف چهار واحد تجاری در زاهدان، مساعدت 75 میلیونی خیرین به خانواده‌های بی سرپرست شهرستان هامون و اعزام بیش از هزار زائر سیستانی و بلوچستانی به حج تمتع مهمترین اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، رییس اداره‌کل تبلیغات اسلامی هیرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: هماهنگی های لازم با مسؤولین هیئات مذهبی از طرف اداره تبلیغات اسلامی صورت گرفته و با ارسال پیامک و نصب بنر در سطح شهر و روستاها به منظور حضور در برنامه‌های دهه کرامت دعوت بعمل می‌آید.

 

وی افزود: در شهرستان هیرمند 90 هیئت به ثبت رسیده دارد که حضور پررنگی را از خود در برگزاری مراسم‌های مذهبی سطح شهرستان نشان داده‌اند.

 

وی تأکید کرد: این هیئات مذهبی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح معابر شهرستان همچنین برگزاری مراسم سخنرانی و مولودی‌خوانی در حال برگزاری جشن‌های دهه کرامت هستند.

 

چهار واحد تجاری به ارزش دو میلیارد تومان در زاهدان وقف شد
حجت الاسلام هاشم رعنایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان با اعلام این خبر افزود: چهار باب واحد تجاری واقع در خیابان شهید بهشتی زاهدان جهت برگزاری مراسمات مذهبی و قرآنی وقف شد.

 

وی عنوان کرد: این چهار واحد تجاری با متراژ 527 متر مربع، دو میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است که درآمد این موقوفه صرف اجرای نیت واقف در زاهدان خواهد شد.

 

مساعدت 75 میلیونی خیرین به خانواده‌های بی سرپرست شهرستان هامون
ناصر حاتمی مقدم، رییس کمیته امداد هامون با اعلام این خبر اظهار کرد: رسالت کمیته امداد امام (ره) ارائه خدمات در راستای جلوگیری از نابسامانی اقتصاد خانواده های نیازمند که غالباً منجر به از هم پاشیده شدن کانون مقدس خانواده می شود، است.


مدیرکمیته امداد هامون افزود: رسیدگی مختصر و پرداخت مستمری، مشکل مددجویان را حل نمی کند، تلاش ما ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت خیرین بومی استان در امر رسیدگی به نیازمندان و استقلال مادی آنان است.


حاتمی‌مقدم خاطرنشان کرد: در همین راستا به مناسبت دهه کرامت ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) توسط خیرین نیکوکار استان تهران مقدار 315 کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی به ارزش بیش از 75 میلیون مساعدت شد.


سر برتری حضرت فاطمه معصومه، به ارث‌بردن فضایل والدین است
حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است به طوری که ائمه طاهرین از این بانو با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: شرافت خانوادگی حضرت معصومه (س) ماه تابانی است که از برج امامت طلوع کرده، در آغوش امامت تربیت یافته، قنداقه امامت را نیز در دامن خود پرورش داده است زیرا او دختر امام، خواهر امام وعمه امام است همه نیاکان او مشعل‌داران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‎های فضیلت و مادر بزرگوارش از بانوان با فضیلت و از اسوه‎های تقوا وشرافت و از زنان کم‌نظیرتاریخ بشریت است.

 

حجت ‌الاسلام بزمانی تصریح کرد: بدیهی است که تأثیر شخصیت پدر و مادردر روح و جسم فرزندان را نمی‎توان انکار کرد این ویژگی در وجود حضرت فاطمه معصومه نیز بروز یافت و از هر دو طرف فضایلی را به ارث برد و می‎توان سر برتری آن حضرت بر دیگر فرزندان موسی بن جعفر(ع) را در همین نکته یافت.

 

اعزام بیش از هزار زائر سیستانی و بلوچستانی به حج تمتع
رضا کیخا در نشستی با اصحاب رسانه، گفت: یک‌هزار و 20 زائر حج تمتع از استان سیستان و بلوچستان، روزهای 11 و 12 شهریورماه سال جاری به مکه مکرمه اعزام می‌شونداین زائران به همراه 45 نفر عوامل، در قالب هفت کاروان و با 4 پرواز جهت زیارت خانه خدا و مسجد النبی (ص) از زاهدان به مقصد مدینه مشرف خواهند شد.

 

مدیر سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: زائرین پس از حدود 30 روز ماندگاری جهت انجام مناسک حج، روزهای 15 و 16 مهرماه با پروازهای مستقیم از شهر مدینه به میهن باز می‌گردند.

 

وی همچنین یادآور شد: بانوان استان از نظر رعایت حجاب و حفظ شخصیت و اصالت نمونه هستند و با توجه به این که همه کالاهای مورد نیاز در این استان موجود است، بهتر است تا حد امکان از تردد در بازارها خودداری شود./831/پ203/ح

ارسال نظرات