۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۶۳۰
موافقان طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مطرح کردند؛

از اعتماد به نسل جوان ضرر نخواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ اعتماد به نسل جوان و بهره بردن از ظرفیت‌هایآنها مهمترین دلیل موافقان طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان عنوان شد.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سید هادی حسینی در موافقت با طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه اجرایی، در سخنانی اظهار کرد: امروز در شرایطی که تحصیل کردگان ما بیکارهستند، برخی از بازنشستگان باید در چند شیفت کار کنند و این حتی از توان آنها نیز خارج است.

 

وی ادامه داد: استفاده از بازنشستگان ظاهری زیبا دارد ولی باید توجه کرد که بازنشستگان امروز همان جوانان دیروز هستند و اگر ما امروز به جوانان خود اعتماد نکنیم از آنها استفاده نکنیم در آینده افراد با تجربه نخواهیم داشت و باید از خارج وارد کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه امروز را باید نسل امروز مدیریت کند، بیان کرد: ما امروز با کمک جوانان می توانیم بسیاری از مشکلات مدیریتی کشور را برطرف کنیم، امروز نسل جوان می گوید چرا زمانیکه بحث استکبارستیزی است ما باید حضور داشته باشیم ولی زمانیکه بحث اشتغال است مانباید حضور پیدا کنیم.

 

 

ازاعتماد به نسل جوان ضرر نخواهیم کرد

حجت الاسلام موسوی لارگانی نیز دردرموافقت خود با این طرح گفت:ما در زمان جنگ نوجوانان 17 ساله ای را داشتیم کهفرمانده لشکر شدند و پاسخ خوبی به اعتماد ما دادند و چرا امروز نباید به نسل جوانمان اعتماد کنیم و از آنها در پست های مدیریتی بهره مند شویم.

 

وی با بیان اینکه ما امروز جوانی راداریم که با مدرک دکترا بیکار است، تصریح کرد: مگر این جوانان تحصیل کرده چه اشکالی دارند که نمی توان از آنها برای فرمانداری و یا بخشداری و پست های مدیریتی بهره برد.

 

 

وزیر بازنشسته معاون مسن تر ازخود را آورده

حجت الاسلام رسایی نیز دیگر موافق طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بود که در تشریح موافقت خود گفت: بکارگیری بازنشستگان خودش خلاف اصل است که در این دولت کم کم به اصل تبدیل شده است و به گفته خودشان حدود دو هزار بازنشسته به دولت یازدهم تزریق شده است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از این بازنشستگان مربوط به نسل کارگزاران هستند، تصریح کرد: این افراد به مدیریت امروز آشنا نیستند و حتی برخی از آنها تایپ کردن هم بلد نیستند، این طرح برای بازکردن قفل مدیریتی کشور مطرح شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وزیری دارم که به دلیل سن بالا نمی تواند کار کند و معاونانش از خود مسنتر هستند و همین روال در مورد معاونان وی نیز صدق میکند و نتیجه این امر این می شود که مدیران پشت کوهی از کارتابل نشسته اند و توانایی انجام کار را ندارند.

 

وی گفت: ما منکر ارزش های بازنشستگان نیستیم ولیمی گوییم ازتوانایی هایآنها در جایگاه هایمشاوره ایاستفاده شود و جایگاه اجرایی به دست نیروهای متخصص جوان سپرده شود./858/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات