۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۱۹۵۷
معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

پیروزی انقلاب اسلامی از برکات بارگاه حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گفت: ما باید قم را به صورت مرکزی برای نشر تمدن اسلامی، شیعی و نگرش انقلابی به کشورهای اسلامی قرار بدهیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که هر بازدید کننده از قم بتواند به سهولت با دیدگاه انقلاب اسلامی آشنا بشود.
حجت الاسلام هادي حسين خاني

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مقام و منزلت حضرت معصومه(س) فوق تصور است به سخن یکی از بزرگان حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از نتایج بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) است.

 

وی در ادامه افزود: اگر بارگاه حضرت معصومه(س) نبود و آیت الله حائری در قم حوزه را تأسیس نمی کرد، و اگر حوزه علمیه نبود افرادی مانند امام خمینی(ره) در آن تربیت نمی‌شدند و اگر امام خمینی(ره) نبودند انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌آمد، و از این روند می‌توان نتیجه گرفت که فقط یکی از برکات بارگاه حضرت معصومه در ایران پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی ظرفیت بارگاه حضرت معصومه(س) را بسیار بالا دانست و گفت: ما باید قم را به صورت مرکزی برای نشر تمدن اسلامی، شیعی و نگرش انقلابی به کشورهای اسلامی قرار بدهیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که هر بازدید کننده از قم بتواند به سهولت با دیدگاه انقلاب اسلامی آشنا بشود.

 

وی با تأکید بر این که باید برای بهره برداری از این ظرفیت، مجموعه هایی که کار فرهنگی می‌کنند با هم مرتبط باشند، افزود: باید با استفاده از ظرفیت های مشترک زمینه ای فراهم بشود تا افرادی که مایل هستند با رسلالت انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه آشنا بشوند وقتی وارد قم می‌شوند فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی را به صورت محسوس به آنها نشان دهند و آنها را با این فرهنگ آشنا کنند.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه لازمه این کار را نگاه بین المللی مسؤولان عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه قم را باید به عنوان مرکزی برای نشر رسالت های انقلاب اسلامی به سراسر جهان نگاه کنیم و با توجه به این که طلابی از حدود 90 کشور جهان در قم مشغول به تحصیل هستند از این ظرفیت باید استفاده کرد و برا ی صدور رسالت انقلاب اسلامی بهره گرفت./843/ت302/ی

ارسال نظرات