۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۱۱۹
رییس امور زکات کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد؛

تشکیل شبکه نیکوکاری با نظارت روحانیون مساجد و هیئت امناء در مساجد

خبرگزاری رسا ـ رییس امور زکات کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) قسمتی از کارهای امدادی خود را از سوی مردم و خیرین انجام می دهد، گفت: در این راستا شبکه نیکوکاری تشکیل شده که با نظارت روحانیون مساجد و هیئت امناء انجام می شود.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام جابر شوقی، رییس امور زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی شب گذشته در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امناء، فرماندهان، پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج و گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: یکی از رسالت های مسجد، پیوند مسجد با اهالی مسجد و نیازمندان است.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نخستین نهاد رهبری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس و از همان ابتدا شروع به سیدگی مشکلات خانواده های نیازمند کرد.

 

حجت الاسلام شوقی افزود: بعد  از گذشت سی و پنج سال امروز شاهد اقدامات گسترده ای از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خانواده های نیازمند در ساخت مسجد، تهیه جهیزیه، کمک به معیشت نیازمندان، کمک تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به این که کمک های مردمی به دو صورت عام و خاص صورت می گیرد، گفت: کمک های خاص کمک هایی  هستند که احسان کننده نیت احسان را مشخص می کند و کمک های عام کمک هایی است که از طریق صندوق و دورادور به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارسال می شود.

 

رییس امور زکات کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی خواستار شفاف سازی برخی از شبهات شد و اضافه کرد: شایعه ای در خصوص واگذاری قسمتی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به برخی از موسسات و خیریه ها وجود دارد در صورتی که چنین اتفاقی صورت نگرفته و نخواهد گرفت چرا که کمیته امداد امداد خمینی (ره) نهاد وابسته و زیر نظر مقام معظم رهبری است.

 

هیچگونه دخل و تصرفی در کمک های مردمی صورت نمی گیرد

حجت الاسلام شوقی با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) قسمتی از کارهای امدادی خود را از سوی مردم و خیرین انجام می دهد، اظهار داشت: در این راستا شبکه نیکوکاری تشکیل شده که با نظارت روحانیان مساجد و هیأت امناء انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: تشکیل این شبکه به این معنا نیست که کارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) را به صورت شرکتی در آورده ایم.

 

رییس امور زکات کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی تصریح کرد: کسانی که در این شبکه کار خواهند کرد از طریق گزینش کمیته امداد امام خمینی (ره) گزینش می شوند و هزینه ماهانه آن ها به صورت حقوق از کمیته امداد پرداخت می شود.

 

وی افزود: روحانیون و هیئت امنای مساجد زیر نظر نماینده کمیته امداد کار جمع آوری و شناسایی نیازمندان را انجام داده و خود برای رفع مشکلات نیازمندان همان محل اقدام می کنند.

 

حجت الاسلام شوقی با اشاره به رسالت اصلی مساجد که کمک به نیازمندان است، اظهار داشت: امروزه مساجد از این غفلت رنج می برد و بسیاری از همشهریانی که در کنار مسجد زندگی می کنند به خاطر حیا و آبرو صورت خود را با سیلی سرخ می کنند./1301/پ202/ح

ارسال نظرات