۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۸۲۱۷۵
آیت‌الله موحدی کرمانی:

توافق هسته‌ای به معنای آشتی با آمریکا نیست/ ایران زیر بار زور نمی رود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مسأله توافق هسته‌ای اگرچه برکاتی هم دارد اما این فکر از اساس غلط است که فکر کنیم دیگر با آمریکا آشتی کرده‌ایم، گفت: ساده‌اندیشی است اگر فکر کنیم شیطان بزرگ عوض شده، آمریکا شیطان بزرگ است و دشمنی‌اش با ما پا برجا است.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تشکر از ملت قدرشناس ایران برای تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهدا، استقامت در راه دین را ضروری خواند و از سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان، به عنوان درسی بزرگ یاد کرد.

 

وی با بیان این‌که برای ساقط شدن کشور یک دفعه لشکری هجوم می‌آورد شاه فرار کرده و کشور در سلطه بیگانگان قرار می‌گیرد، گفت: دوران رضاخان کجا و نظام اسلامی ایران کجا که این همه توطئه شد و دشمنان دست به دست هم دادند که نظام ایران را ساقط کنند اما به خاست خدا مأیوس و ناامید شدند.

 

یادآوری سخنان مهم رهبری در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مهم و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، متذکر شد: مقام معظم رهبری به خطر اختلاف اشاره کردند که سومین عذابی است که خدا در قرآن مطرح می‌کند.

 

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب خطر اختلاف را تذکر دادند و فرمودند به مقدسات اهل سنت نباید اهانت کرد، افزود: اگر کسی به مقدسات اهل سنت اهانت کند از ما نیست و باید بداند که گرفتار انحراف شده است و خیال می‌کند می‌خواهد کار خوبی انجام دهد اما بسیار کار زشتی انجام می‌دهد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که سخنان آن تشیع لندن‌نشین به هیچ وجه ارتباط با شیعه ندارد و قطعا آنها عوامل آمریکا هستند که می‌خواهند از این طریق اختلاف بین شیعه و سنی را تشدید کنند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری به خطر مهمی اشاره کردند و هشدار دادند که آمریکا پس از این‌که به برکت انقلاب از این کشور اخراج شد، بنا دارد برگردد، می‌خواهد برگردد و نفوذ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خود را اعمال کند، اما ما جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت. این نفوذ را برای آنان بسته‌ایم و همواره خواهیم بست.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حزب الله و فلسطین، تصریح کرد: آمریکا کور خوانده است و باید بداند و کشورهای همراه با این جانی نیز بدانند که ما دست از حمایت از مقاومت و به ویژه فلسطین برنخواهیم داشت.

 

ساده‌اندیش نباشیم، شیطان بزرگ عوض نشده است

وی گفت: رهبری به یکی از توطئه‌های خطرناک استکبار اشاره کردند که علارغم اینکه 80 درصد مردم در کشورهای اسلامی گرایش دینی دارند اما در همان کشورها رادیو و تلویزیون در جهت دینی حرکت نمی‌کنند، استکبار یک امپراتوری عظیم رسانه‌ای درست کرده است، حقایق را تحریف و پنهان می‌کنند و دروغ می‌گویند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ساده‌اندیشی است اگر فکر کنیم شیطان بزرگ عوض شده، آمریکا شیطان بزرگ است و دشمنی‌اش با ما پا برجا است، دشمن اسلام است برای این‌که اسلام قدرت پوشالی و خیالی او را در هم شکسته است.

 

وی گفت: اسلام می‌خواهد مستضعف را عزیز و طاغوت‌ها را ذلیل کند، آمریکا با این اسلام سازش نمی‌کند بلکه دشمنی می‌کند.

 

امام جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا می‌داند اگر بخواهد سلطه سیاسی خود را تجدید کند باید از طریق سلطه فرهنگی وارد شود و فرهنگ این کشور را تغییر دهد؛ هرچند در فکر خام است و این آرزو را با وجود رهبر فقیه و آگاه و ملتی بیدار و بصیر به گور خواهد برد.

 

وی با بیان این‌که مسأله توافق هسته‌ای اگرچه برکاتی هم دارد اما به معنای این نیست که فکر کنیم دیگر با آمریکا آشتی کرده‌ایم و این فکر از اساس غلط است، گفت: برائت ستون دین ما است و براساس روایتی از پیامبر اکرم‌(ص)، مهم‌ترین دستگیره ایمان آن است که با دشمنان خدا دشمن و با دوستان خدا دوست باشیم.

 

هرگز نمی‌شود با فرهنگ آمریکا سازش کرد

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که اگر ظلمی به مظلومی در گوشه دنیا در شرق عالم و مسلمانی در غرب باشد بشنود و راضی باشد در آن خون شریک است، متذکر شد: با این آمریکایی که این همه جنایت می‌کند از حمایت از اسرائیل آدمکش، خون‌ریز و جلاد گرفته تا جنایت‌های دیگر، آیا می‌شود کنار آمد و فرهنگ او را پذیرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌شود با فرهنگ آمریکا سازش کرد، با آمریکایی که این همه جنایت در خود ایران کرده و قابل احساء هم نیست؛ هواپیمای مسافربری ایران را ساقط می‌کند و به آن جنایتکار مدال می‌دهد، نمی‌توان سازش کرد.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ایران در مذاکره با 1+5 به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح شد و منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید، مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها روشن شد و ثابت شد که برخلاف دروغ‌ها که دشمن می‌گفت، دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

 

وی افزود: آمریکا فکر نکند بر سر میز مذاکره تعهداتی از ایران گرفته تا سلاح هسته‌ای تولید نکند، این ارتباطی به مذاکرات ندارد، دین ما به ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد هرچند آمریکا بر این توافق اصرار دارد و با ترس چنین دروغی می‌گوید.

 

ایران اسلامی ظلم‌پذیر نیست و زیر بار زور نمی‌رود

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: باید ارزش علم را بفهمیم که دانش ما اینقدر رشد کرده و به مرحله‌ای رسیده است که دیدیم آمریکا می‌ترسد، بگذار او بترسد و دلش خالی شود آنچنان احساس کند که دیگر با این جنایت‌هایش دارد نابود می‌شود.

 

وی با بیان این‌که ایران با اصرار بر رفع تحریم‌ها ثابت کرد که ظلم‌پذیر نیست و زیر بار زور نمی‌رود، گفت: صبر و استقامت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری نتیجه داد و پیشرفت برق‌آسای ملت ایران و سرعت در دستیابی به انرژی هسته‌ای رعب و وحشت در دل دشمن انداخت و آنان را وادار با پذیرش حق ملت کرد.

 

امام جمعه تهران در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که حاکم عادل، فقیه ربانی و پزشک دلسوز خدمتگزار از ارکان جامعه هستند، مسؤولیت مهم پزشکان را یادآور شد و گفت: یک پزشک باید بداند وقتی بیماری به او مراجعه کرد باید به طور کامل به وضع بیمار برسد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این‌که پزشکان دلسوز فداکار در جامعه بسیار هستند، توصیه کرد: بیمارانی مراجعه می‌کنند که وضع مالی خوبی ندارند، از پزشکان می‌خواهیم به این بیماران کمک کرده و حتی اگر می‌توانند از دریافت ویزیت خودداری کنند./920/پ201/ج

ارسال نظرات