۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۲۱۸۵
امام جمعه شهرری:

اجازه دخالت دشمن در مسائل ایران را نمی‌دهیم/ سخنان رهبر انقلاب خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با بیان این‌که سخنان رهبر انقلاب خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان در منطقه است، گفت: ما نیز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اجازه دخالت دشمنان در مسائل ایران اسلامی را نخواهیم داد.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با دعوت مردم به تقوی الهی گفت: امام رضا(ع) فرمودند: گناهان کوچک زمینه‌ساز انجام گناهان کوچک است.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق می‌فرمایند: خدایا مرا وسیله کار خیر و گره‌گشایی از مشکلات دیگران قرار ده، مومنان باید به پدر و مادر خود احسان کنند اما بر آنها منت نگذارند.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: در فرهنگ دینی ما واژه خیر بسیار گسترده است، بنابراین نباید هیچ کار خیری را کوچک شمرد زیرا تنها کسی که آن را می‌پذیرد خداوند است، پیامبر(ص) فرمودند: بهترین مردم کسی است که سودرسانی او به مردم زیاد است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) فرمودند:  محبوب‌ترین فرد نزد خداوند کسی است که کارگشای اطرافیان خود و کلید مشکلات آنها است.

 

وی با اشاره به دهه کرامت ابراز کرد: کرامت تکریم و تعظیم اهل‌بیت(ع) و امامزادگان آنها است، ما نسبت به آنها وظایفی داریم که یکی کسب معرفت نسبت به آنها و دیگر نشر معارف و زیارت اهل‌بیت(ع) است.

 

امام جمعه شهرری افزود: زیارت امام رضا(ع) ثواب بسیار زیادی دارد از جمله اینکه غم و اندوه را از بین برده، بهشت بر زائر او واجب شده و از جهنم امان پیدا می‌کند،  در حالی که امروز وهابیت تلاش دارد زیارت شفاعت و توسل را از ما بگیرد بنابراین مراقب این مساله باشیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان حاضر در مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: سخنرانی‌های مقام معظم رهبری بسیار دقیق نقشه‌های دشمن را در طول توافقات برملا کرد آنها تبلیغ کرده بودند که ایران از اصول خود دست برداشته و مانند سابق نیست در حالی که رهبر انقلاب در جواب آنها فرمودند که چنین نیست.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: ما راه نفوذ آمریکا به ایران را در عرصه اقتصادی، سیاسی یا بین‌المللی بسته و به دشمنان اجازه دخالت در مسائل ایران را نمی‌دهیم، نه تنها در ایران بلکه درباره ارتباط خود با کشورهای سوریه و عراق نیز اجازه نمی‎‌دهیم که در کار ما دخالت کنند.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: ایران دست از حمایت مردم یمن برنمی‌دارد ما همصدا با مردم یمن بوده و هر کاری بتوانیم برای آنها انجام می‌دهیم، همچنین دست از مخالفت با اسرائیل برنمی‌داریم بلکه به هر کس مخالف اسرائیل باشد کمک می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: ما تشیع لندنی و تسنن آمریکایی را قبول نداریم بلکه در منطقه دنبال ایجاد اتحاد بین مسلمانان هستیم.

 

وی با اشاره به روز جهانی مسجد عنوان کرد: روز جهانی مساجد روزی است که مسجد الاقصی به دست اسرائیل سوخته شد که به عنوان سند دیگری از جنایت اسرائیل باقی مانده است، مسجد همانطور که پایگاه دین است باید پایگاه اتحاد هم باشد.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، خاطرنشان کرد: دوره دهه 60 با وجود ترور شخصیت‌هایی چون باهنر و رجایی دوره بسیار غم‌باری بود، امام راحل فرموند: اگر این ترورها در هر انقلابی رخ می‌داد سبب ساقط شدن آن می‌شد، باید دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای دولت کریمه حرکت کنند اگر برخلاف این باشد دولت نفاق است./807/پ201/ح

ارسال نظرات