۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۲۴۱۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

3 هزار مسجد مازندران از نعمت روحانی بی بهره هستند/ متولی اصلی مساجد مشخص شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از وجود بیش از چهار هزار مسجد در سراسر استان خبر داد و گفت: متأسفانه نماز جماعت با حضور روحانی تنها در هزار مسجد اقامه می شود و این بزرگ ترین نقص مساجد ما است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به نقش مساجد در تحقق رهنمودهای رهبری اشاره کرد و گفت: مساجد محور وحدت و همدلی در جامعه محسوب می شوند.

 

وی از مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور روحانی امام جماعات در هر مسجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجدی که از نعمت روحانی بی بهره اند از رونق فعالیت های دینی و فرهنگی بی بهره اند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مساجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از وجود بیش از چهار هزار مسجد در سراسر استان خبر داد و گفت: متأسفانه نماز جماعت با حضور روحانی تنها در هزار مسجد اقامه می شود و این بزرگترین نقص مساجد ما است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه برخی مساجد مازندران نه تنها از نعمت روحانی بی بهره هستند حتی در طول روز به ویژه زمان اقامه نماز نیز درهای آن بسته است، بیان داشت: این مسأله همواره مورد انتقاد و گلایه مردم و علمای استان بوده است.

 

وی به کمبود روحانی در مازندران اشاره کرد و آن را مهم ترین عامل عدم اقامه نماز جماعت در مساجد استان اعلام کرد و افزود: کمبود روحانی و مبلغ در استان در حال حاضر یکی از دلایل مهم عدم اقامه نماز جماعت در مساجد مازندران است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به مشخص نبودن متولی اصلی مساجد اشاره کرد و گفت: به دلیل مشخص نبودن تولیت واقعی مساجد، امروز شاهد ناهماهنگی و همچنین عدم تأثیرگذاری برنامه های مساجد در استان هستیم.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مساجد در ساماندهی نیروهای انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد همواره محل تجمع مدافعان انقلاب اسلامی بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مساجد نقش بسیار ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس نیز داشتند، گفت: مساجد در هشت سال دفاع مقدس مهم ترین پایگاه در ساماندهی و اعزام فرزندان انقلاب اسلامی به جبهه های حق علیه باطل بود.

 

وی مساجد را بهترین پایگاه برای خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای غربی به نقش مساجد در خنثی شدن نقشه‌های شوم آنها اعتراف دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان برج های مراقبت همه محله یاد کرد و افزود: مساجد همواره محور و مرکز همدلی و همزبانی آحاد جامعه، گروه ها و احزاب بوده است.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نسل جوان در برنامه های مساجد تأکید کرد و گفت: سپردن مساجد به نسل جوان و بهره گیری از توانمندی آنها در اداره مساجد می تواند در جذب آنها بسیار اثرگذار باشد.

 

وی همچنین بر ضرورت به روز رسانی برنامه های دینی و فرهنگی مساجد تأکید کرد و بیان داشت: فضای مساجد باید به سمتی هدایت شود تا شاهد حضور مستمر و گسترده تر نسل جوان در این پایگاه مهم عبادی باشیم./950/ت302/ب4

ارسال نظرات