۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۸۲۴۹۸
دارالافتای مصر:

جنایت‌های داعش با اخلاق و مبانی اسلامی منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر با محکومیت تخریب دِیر «مار ایلان » از سوی داعش تاکید کرد که این رفتارها با اخلاق و مبانی اسلامی در تنافی است.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر، تخریب  دِیر «مار ایلان » در شهر  القریتین در استان حمص از سوی داعش را به شدت محکوم کرد.

 

در بیانیه صادره از سوی مرکز دیده بان فتواهای تکفیری آمده است: این رفتار به شکل قاطع با اخلاق و مبانی اسلامی منافات دارد.هدف از این رفتارها نشر قومیت‌گرایی و درگیری در سرزمین‌های اسلامی و عربی است و عامل آن نیز گروه‌های تندرو خواهند بود.

 

در این بیانیه تصریح شده است: پیامبر اکرم (ص) هرزمانی که سرزمینی را فتح کردند، به آزادی عقیده احترام گذاشته و مسجد، کلیسا و یا صومعه‌ای را تخریب نکردند. ایشان پس از فتح خیبر معبدهای یهودیان را ویران نساختند.

 

مرکز دیده بان فتواهای تکفیری خاطر نشان کرد که اسلام نه تنها تخریب دیرها، کلیساها، کشتار و ترساندن مسیحیان را اجازه نداده است بلکه به دلیل ایجاد فتنه و آشوب از چنین عملی نهی کرده است. خداوند می فرماید هر کس که فردی را از روی ظلم و دشمنی به قتل برساند گویا تمام مردم را به قتل رسانده است.

 

دارالافتای مصر با اشاره به تاکید ادیان الهی بر صیانت از ارکان ضروری حیات بشری اظهار داشت: دین، جان، عقل، مال و فرزندان از مواردی است که تمامی ادیان نسبت به حفظ آن تاکید دارند.

 

گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود اقدام به تخریب دیر مسیحیان «مار ایلان» با قدمتی بالغ بر 1500سال کرده است./981/ب902/د

ارسال نظرات