۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۵۴۶
با حضور سردار نقدی؛

همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاوتی در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاوتی با حضور سردار نقدی و گروهی از بسیجیان شهرهای مختلف ایران در سازمان بسیج استان تهران برگزار شد
همايش گفتمان‌سازي اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حسین امانلو، دبیر همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاوتی عصر امروز در همایش آب و سراب که در سالن 5 آذر سازمان بسیج تهران برگزار شد،  با اشاره به اعزام نخستین گروه از اردوهای بسیجیان به مناطق محروم، گفت: این همایش برای تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور برگزار می شود.


امانلو افزود: دستاورد تلاش های تخصصی در زمینه اقتصاد مقاومتی که پیش از این صورت گرفته در این همایش ارائه می شود.


وی اضافه کرد: این دستاوردها در قالب 40 سؤال طبقه بندی شده برای ارائه پاسخ در اختیار سخنرانان همایش امروز قرار گرفته است.


امانلو افزود: بهینه سازی مصرف، سرمایه گذاری در اقتصاد کوچک، فعالیت های اقتصاد خرد از جمله زمینه های بررسی شده در همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.


وی گفت: 900 استاد و نخبه بسیجی در زمینه های مختلف تخصصی از سراسر کشور در همایش یک روزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی حضور دارند.

 

در ادامه این همایش سردار نعمان غلامی گفت: همه کارکنان ستاد بسیج از امروز در قالب 50 گروه جهادی به مناطق محروم در 11 استان کشور اعزام می شوند.

 

وی افزود: این اردوها یک هفته ای تا دو ماه ادامه خواهد داشت و بسیجیان در کنار خدمات عمرانی همچون راه سازی و آب رسانی و ساخت مدرسه و مسجد، به ارائه برنامه های فرهنگی همچون برگزاری کلاس های آموزشی و دیدار با خانواده های شهدا خواهند پرداخت.

 

سردار غلامی، رییس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: گروه های تخصصی بسیج مانند (فاوا) در کنار فعالیت های اردو موضوع های تخصصی مانند مشکلات دیجیتالی مناطق محروم را نیز پی گیری می کنند.

 

وی بابیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 55 هزار بسیجی به اردوهای جهادی اعزام شده اند، گفت: اعزام بسیجیان به اردوهای جهانی برای ارتقای فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی امسال نیز ادامه دارد.

 

سردار غلامی  با بیان اینکه اردوهای جهادی برای گروه های تخصصی مختلف برگزار می شود، افزود: تابستان امسال 617 گروه پزشکی که در برخی از آنها تا 120 بسیجی مشارکت داشتند به مناطق محروم اعزام شدند و خدمات مختلف دندانپزشکی و پزشکی را ارائه کردند.

 

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار از روش ایمپلنت فوری دندان در مناطق مرزی استفاده شد./817/پ202/ح

ارسال نظرات