۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۸۲۶۰۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

مسجد از مهم ترین حلقه‌های ارتباطی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: تجمیع کارکردهای گوناگون در عین وحدت در مسجد سبب شده است تا این مؤسسه اجتماعی دینی یکی از مهم ترین حلقه‌های ارتباطی در بین مسلمانان باشد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مساجد به دلیل جایگاه قدسی و توحیدی و موقعیت و جایگاه ویژه ای که در بین مسلمانان دارند می توانند در سازماندهی، اتحاد و همبستگی، همدلی و همزبانی مسلمانان نقش مهمی ایفا کنند.

 

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل با اشاره به تلاش گسترده دشمنان اسلام و تهاجم فرهنگی آنها گفت: مسجد و نماز می‌تواند جوانان را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه کند.

 

حجت‌الاسلام مردان همچنین با بیان این که  مساجد صدر اسلام مرکز تعلیم و تربیت، محل برپایی نماز، مقر لشکر اسلام و مکانی برای قضاوت و داوری در مورد اختلافات مسلمانان بود یاد آور شد: امروزه مساجد باید مجددا احیا و به مرکزی برای بیداری و هوشیاری اسلامی و سرچشمه تمام حرکت‌ها تبدیل شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با تاکید بر اینکه نقش فرهنگی و آموزشی مساجد در کنار سایر جنبه  های عبادی آن دارای اهمیت است، گفت: برنامه های فرهنگی، مذهبی طراحی شده در مساجد باید طوری باشد که جاذب جوانان و نوجوانان باشد و آنان را با اسلام ناب آشنا کند.

 

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه درشهرستان آران و بیدگل 120 مسجد فعال وجود دارد افزود: اگر نتوانیم این پایگاه اجتماعی را به خوبی با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و با استفاده از توان و ظرفیت جوانان حفظ کنیم، دشمن به  هدف اصلی خود که تخریب مساجد و دور کردن نسل جوان از مسجد است  خواهد رسید.

 

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل افزود:  فقدان هیأت امنای مناسب برای مساجد، مانع شدن از حضور عالمان دانشمند در مساجد، فقدان فضای سازی مناسب، نداشتن برنامه برای جذب قشر جوان و بیان نکردن معارف الهی و اخلاقی از جمله عوامل تضعیف کارکرد مساجد است که باید در این زمینه هوشیار بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به آتش زدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست ها در 30 مرداد 1348 و نامگذاری این روز به نام روز جهانی مساجد گفت: رژیم صهیونیستی از نخستین روزهای اشغال بیت المقدس اقدامات بی شماری را برای از بین بردن آثار و نشانه های اسلامی این شهر انجام داده بود.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: هدف از تمام این اقدامات، تخریب تدریجی مسجد الاقصی بود تا صهیونیست ها معبد یهود را به جای آن بنا کنند.

 

وی یاد آور شد: کشورهای اسلامی باید در حمایت یکپارچه از مسجد الاقصی به‌عنوان حلقه وحدت ادیان توحیدی اقدام قاطع و عملی داشته باشند و مانع از تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شوند.

 

شایان ذکر است، 30 مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات