۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۶۵۰

تشریح ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت ولادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه های روز میلاد امام رضا عصر سه‌شنبه با سخنرانی تولیت آستان حضرت معصومه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سلطاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز اول شهریور در نشست  خبری با موضوع برنامه های روز میلاد امام رضا(ع) درباره برنامه های روز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: برنامه های روز میلاد از ساعت 16:30 عصر سه‌شنبه در عرصه میدان شهدا آغاز می‌شود و زائران و مجاوران از این مکان با شاخه‌های گل بر دست و با پای پیاده به سمت بست شیخ طوسی و صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است و مداحان برجسته کشوری هم به اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام سلطانی درباره دیگر برنامه ها افزود: همزمان با شب میلاد فرخنده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اجتماع عظیم رضویون و مراسم گلباران بارگاه منور رضوی با حضور خادمان حرم رضوی و عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد: برای این برنامه 10 هزار شاخه گل از سوی شورای هماهنگی و اتاق اصناف و همچنین 5 هزار شاخه گل از سوی آستان قدس رضوی در میان جمعیت توزیع می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در پایان این مراسم باشکوه پیش‌بینی‌شده که خادمان و کارکنان حرم مطهر رضوی این گل‌های متبرک را جمع‌آوری کرده و به تازه عروس و دامادها و خانواده‌هایی که جهت قرائت خطبه عقد در این شب میلاد به بارگاه منور رضوی می‌آیند تقدیم شود و بخشی از این گل‌ها هم در میان بیماران سطح شهر توزیع می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی مشهد و حومه جهت تأمین وسله ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان در این مراسم باشکوه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

 

حجت الاسلام سلطانی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از والدین فرزندانی که روز 11 ذیالقعده امسال متولد می‌شوند و نام فرزندشان را محمدرضا، علیرضا، رضا، موسی‌الرضا و دیگر القاب و اسامی امام هشتم(ع) بگذارند تقدیر و تجلیل به عمل می‌آورد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات