راه روشنایی(2)
طرح اختبار و تثبیت برای شناخت واقعبینانه از زندگی طلبگی است
خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت انتخاب آگاهانه علاقه مندان به ورود به حوزه علمیه در طرح اختبار و تثبیت اظهار داشت: برنامههای این دوره باید در راستای تبیین واقعبینانه شناختن زی طلبگی تهیه و تنظیم شود.
حجتالاسلام مصطفی سمیعیان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت طرح میثاق طلبگی و برنامه اختبار و تثبیت در مدارس حوزههای علمیه سراسر کشور گفت: در تجربه چندین ساله برای ما اثباتشده است که طلاب در برای ورود به حوزههای علمیه باید از ابعاد گوناگون شناسایی شوند.
مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به لزوم شناخت متقابل در بدو ورود به حوزههای علمیه ابراز داشت: در دوره میثاق طلبگی تا حدودی از سوی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزههای علمیه سراسر کشور این نیاز به نتیجه رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها و روحیات متفاوت در طلاب جدیدالورود از سوی مدیران مدارس حوزههای علمیه گفت: در این دوره طلاب باید یک محکی زده بشوند بنابراین دوره اختبار و تثبیت که یک دوره آزمایشی برای داوطلبین مورداجرا قرارگرفته است.
حجتالاسلام سمیعیان با اشاره به اهمیت این دوره 20 روزه در ارزیابی مدیران مدارس که منجر به تصمیمهای صحیح آموزشی نیز میشود، تصریح کرد: غالباً شناختی که در این دوره در مدیران انجام میشود، مساوی با همان شناخت پایان پایه ششم است.
وی با اشاره به استفاده طلاب در این دوره برای تصمیمگیری آگاهانه در آغاز زندگی طلبگی ابراز داشت: معمولاً اینگونه بوده که در دورههای متعدد تعداد بسیار محدودی در طول این دورهها احساس ناتوانی در زی طلبگی داشته و انصراف دادهاند.
مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به ضرورتهای پیش روی این طرح گفت: در این دوره باید تمام تلاش از سوی مدیران و مسؤولان مدارس برای شناساندن زی طلبگی صورت پذیرد.
حجتالاسلام سمیعیان با اشاره به تبیین واقعبینانه در طرح اختبار و تثبیت برای طلاب از سوی مدیران مدارس اظهار داشت: باید برنامههای دوران تثبیت به شناخت طلاب از حوزههای علمیه به نحو واقعبینانه کمک کند./921/ت302/س
ارسال نظرات