۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۶۹۲

تکذیب ادعاهای وزیر سابق جنگ اسرائیل درباره تصمیم حمله به ایران

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگران صهیونیستی ادعاهای اخیر وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‎ای ایران در فاصله سال های 2010 تا 2012 تردید کردند.
ايهود باراک وزير جنگ اسبق رژيم صهيونيستي و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیما کدمون تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت طی مقاله ای که در شماره امروز این روزنامه به چاپ رسید، ضمن تشکیک درباره ادعاهای باراک تاکید کرد: می توان گفت که هر کس باراک را از چند سال پیش می شناسد، به این داستان پردازی های وی به دیده شک و تردید نگاه کرده است. همه می دانند که احتمال حمله به ایران با دستور نتانیاهو باراک در حد صفر بود.

 

این در حالی است که شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته فایلی صوتی از ایهود باراک منتشر کرد که وی در آن مدعی شده بود "گابی اشکنازی" رییس اسبق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی و "موشه یالون" و "یووال اشتاینس" دو تن از وزرای صهیونیستی مانع از اجرایی شدن تصمیم حمله به تاسیسات هسته ای ایران شده اند.

 

کدمون در ادامه مقاله خود تاکید کرده است که این دو نفر (باراک و نتانیاهو) ثابت کرده اند که تمایلی به جنگ ندارند و بارها فرصت داشتند که این مساله را اثبات کنند یا همان طوری که اویگدور لیبرمن رییس حزب "اسرائیل خانه ما" یک ماه پیش درباره نتانیاهو اعلام کرد: کسی که نمی تواند مشکل حماس را حل و فصل کند؛ چطور می خواهد با ایران مقابله کند.

 

وی این سوال را مطرح کرد که آیا کسی باور می کند که اگر نتانیاهو و باراک تصمیم به حمله به ایران داشتند، کسی بتواند آنها را از این کار بازدارد؟ چه کسی این کار را کرده است؟ اشتاینس؟ واقعا؟ آدم هر چیزی را نمی تواند باور کند. به نظر من هر بچه ای هم می داند که اگر نخست وزیر و وزیر جنگ تصمیم به حمله به ایران را داشتند و به گفته باراک "بنی گانتس" رییس ستاد مشترک ارتش این مساله را تایید می کرد که ارتش صهیونیستی توان حمله به ایران را دارد، کسی مثل موشه یالون که در آن زمان پست وزارتی مهمی در اختیار نداشت یا اشتاینس دکتر فلسفه بتوانند جلوی این تصمیم را بگیرند.

 

این تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت در بخش دیگری از مقاله خود آورده است که «باور کردن این مساله خیلی راحت تر است که اشکنازی و پس از وی اشتاینس و یالوهن لطف بزرگی در حق نتانیاهو و باراک کرده باشند و به درخواست های خاموش آنها مبنی بر اینکه "ما را بگیرید" پاسخ داده باشند. باراک رافید خبرنگار سیاسی روزنامه هاآرتص نیز این نظر کدمون را تایید کرده است.

 

کدمون در ادامه مقاله خود آورده است که «درک انگیزه های باراک از افشای این مسائل در این برهه زمانی سخت است. وی همیشه انگیزه های پیچیده ای دارد؛ تا جایی که حتی بعضی وقت ها خودش هم راه را گم می کند. اما در این مساله هیچ شکی نیست که وی از طرح این مسائل انگیزه ای و قصد و نیت پنهانی دارد.» وی در همین راستا احتمالات متعددی را مطرح کرده است که از جمله آنها می توان به بازنویسی تاریخ و تخریب وجهه دشمن سرسخت خود؛ اشکنازی در سایه انتشار برخی اخبار درباره تصمیم وی برای ورود به عرصه سیاسی اشاره کرد.

 

این تحلیلگر صهیونیستی در عین حال این احتمال را وارد دانست که باراک خود این فایل صوتی را به دست شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی رسانده باشد یا حداقل از انتشار آن ناراحت نباشد؛ هر چند که خود مدعی است سعی داشت جلوی انتشار این فایل صوتی را بگیرد.

 

گفتنی است شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه گذشته فایلی صوتی از ایهود باراک منتشر کرد که وی در آن مدعی شده بود او و نتانیاهو در فاصله سال های 2010 تا 2012 سه بار تصمیم به حمله به تاسیسات هسته ای ایران گرفتند، اما "گابی اشکنازی" رییس اسبق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی و "موشه یالون" و "یووال اشتاینس" دو تن از وزرای صهیونیستی مانع از اجرایی شدن تصمیم حمله به تاسیسات هسته ای ایران شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات