۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۳۱۰۱
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:

خواب تضعیف شورای نگهبان تعبیر نمی شود

خبرگزاری رساـ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات برخی پیرامون نقش و وظایف شورای نگهبان در انتخابات، گفت: نیروهای حزب اللهی اجازه نمی دهند خواب تضعیف شورای نگهبان تعبیر شود.
محمد نبي حبيبي، دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  محمدنبی حبیبی در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان خراسان شمالی، با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در مورد نظارت استصوابی شورای نگهبان، اظهار کرد: هنوز چند ماه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده اما از اکنون برخورد با شورای نگهبان و نقش آفرینی قانونی این نهاد آغاز شده است.

 

وی اضافه کرد: رییس جمهور بر چه اساسی می گوید «آنجایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند»، در حالی که بر اساس قانون اساسی تشخیص صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وظیفه شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات است.

 

حبیبی با بیان این که شورای نگهبان ناظر انتخابات است نه مجری آن، تصریح کرد: مجری و مسؤول برگزاری انتخابات دولت بوده و در قانون اساسی نیز دستگاهی پیش بینی شده تا بر روند اجرای انتخابات نظارت کند تا اقدامی خلاف قانون صورت نگیرد.

 

به گفته وی شورای نگهبان چشم بوده و چشم نمی تواند کار دست را انجام دهد چرا که اساسا نباید دو کار نظارت و اجرا با یکدیگر مخلوط شوند.

 

حبیبی با تأکید بر این که می بایست به قانون اساسی توجه کرده و کاملا بر اساس آن عمل کرد، افزود: از رییس جمهور می خواهیم دیگر چنین صحبت هایی را تکرار نکند چرا که نیروهای حزب اللهی در صحنه بوده و اجازه نمی دهند مخالفان شورای نگهبان که در بین آنها مخالفان نظام اسلامی نیز وجود دارند، با استفاده از این اظهارات و شعارها به مقصود شوم خود برسند.

 

وی با بیان این که ما پای کار هستیم و با قبول تمامی هزینه ها به میدان آمده ایم، گفت: شما که مدعی هستید شورای نگهبان جناحی عمل می کند بهتر است نگاهی به ترکیب نمایندگان مجلس از دوره اول تا نهم انداخته و تفاوت های جناحی و تفکراتی نمایندگان را مرور کنید.

 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: این تفاوت ها نشان می دهد جناحی عمل کردن شورای نگهبان تهمتی بیش نیست و اظهارات اخیر رییس جمهور از واقعیت فاصله زیادی دارند.

 

حبیبی تصریح کرد: اگر عده ای گمان می کنند با این گونه اقدامات و تبلیغات شورای نگهبان تضعیف شده و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نمی کند کور خوانده اند چرا که نیروهای حزب اللهی اجازه نمی دهند خواب تضعیف شورای نگهبان تعبیر شود.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان با سازمان مقدس و وسیعی که دارد به عنوان ناظران انتخابات همانند سد محکمی در برابر انحرافات و غیرصالحان ایستادگی می کند، اظهار کرد: شورای نگهبان در برابر تمام کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند می ایستد به همین دلیل نیز نیروهای انقلاب با تمام وجود از این شورا حمایت می کنند.

 

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ائتلاف و وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: همه نیروهای انقلابی و اصولگرا در انتخابات امسال هیچ راهی به جز ائتلاف و رسیدن به نامزد و لیست واحد ندارند و هر فردی که برای تفرق و تعدد نامزدها کاری بکند، عمل او خلاف شرع و عقل خواهد بود./9314/پ202/ش

ارسال نظرات