۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۸۳۳۱۷
استاد دانشگاه:

تولید محتوا در رسانه‌ها کاهش یافته است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تولید محتوا در رسانه‌ها کاهش پیدا کرده و بیشتر نقش انتقال دهنده را پیدا کردند، 40 هزار بنگاه کوچک و تشکل‌های قدرتمند سبب شده که صدای آنها به جایی نرسد.
ميرزايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الله میرزایی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز 3 شهریور در نشست خبری بررسی نقش رسانه‌ها در شرایط پسا تحریم که در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، گفت: باید محدودیت‌های رسانه‌ای در بازنگری به میزان اقدام ملی در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: در پسا تحریم به دلیل دو دسته عامل خارجی و بازار جهانی نفت حداقل تا یک دهه با قیمت پایین نفت روبرو می‌شویم که سبب عدم تامین منابع مالی در مقابل انتظارات ایجاد شده است.

 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: در ساختار اقتصادی ایران نیاز به اصلاحات جدی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش جدی داشته و می‌توانند با ایجاد فضای گفتگو شکل‌گیری تحولات عمده را در افکار و اندیشه‌های جامعه ایجاد کنند.

 

میرزایی افزود: تولید محتوا در رسانه‌ها کاهش پیدا کرده و بیشتر نقش انتقال دهنده را پیدا کردند، 40 هزار بنگاه کوچک و تشکل‌های قدرتمند سبب شده که صدای آنها با جایی نرسد، رسانه‌هایی که قرار بود بیطرف باشند عملا بازیگر بنگاه‌های اقتصادی بزرگ شدند که عملا اجازه گفتگوی جدی برای اصلاحات موثر در اقتصاد ایران را نمی‌دهند.

 

در ادامه حمید حسینی فعال اقتصادی و عضو هیات مدیره صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گفت: رسالت مطبوعات اطلاع رسانی عادلانه و گفتمان سازی است ما انتظار داریم که روزنامه‌ها کار حزبی نکنند.

 

وی افزود: رسانه‌ها در تغییرات فضای سیاسی کشور قدرت داشته و در این شرایط باید بتوانند بنگاه اقتصادی خود را تغییر دهند.

 

این فعال اقتصادی عنوان کرد: کار رسانه اطلاع رسانی صرف نیست بنابراین باید برخی رسانه‌ها نوسازی و بازسازی شوند تا بتوانند وارد عرصه بین المللی شوند.

 

حسینی اظهار داشت: در مذاکرات مهم ترین اتفاق تغییر پارادایم گفتمانی بود که نشان داد هر مشکلی را نباید از طریق انقلاب و مسائل نظامی حل کرد اینکه برای اولین بار در دنیا مسائل خود را با گفتگو حل کردیم بسیار ارزشمند است.

 

وی ابراز کرد: در دنیا هر وقت نامی از ایران برده می‌شد با سیاه‌نمایی همراه بود اما در حال حاضر با این گفتمان گوش‌ها آمادگی پیدا کردند تا درباره تمدن و فرهنگ ایران بشنوند.

 

این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: با این دید دنیا نسبت به ما ظرفیت‌های اقتصادی کشور خود به ویژه در بخش خدمات را به دنیا نشان دادیم تا مورد توجه قرار گیرد.

 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه گری حق مطبوعات است الان باید مطالبات مردم را در فضای منطقی و معقول با توجه به امکانات کشور بگوییم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات