۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۳۳۵۹
عارفخانی:

پیروی از اهل‌بیت موجب اطمینان و آرامش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا وسیما با بیان این که تاریخ‌ زندگانی ائمه(ع) سراسر درس و عبرت است و آنان همه شرایط لازم برای اسوه بودن را دارا هستند و از این جهت پیروی از آنها موجب اطمینان و آرامش است، گفت: در این میان زندگانی امام هشتم(ع) با توجه به شرایط زمانی و مکانی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.
نشريه نور اهل‌بيت

احمد عارفخانی، مدیر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، و در آستانه میلاد پر خیر وبرکت امام رضا(ع) گزارشی از اقدامات مرتبط با سیره امام رضا(ع) در این نمایندگی ارائه کرد.

 

احمد عارفخانی با بیان این که تاریخ‌ زندگانی ائمه(ع) سراسر درس و عبرت است و آنان همه شرایط لازم برای اسوه بودن را دارا هستند و از این جهت پیروی از آنها موجب اطمینان و آرامش است، افزود: در این میان زندگانی امام هشتم(ع) با توجه به شرایط زمانی و مکانی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: آن حضرت در حوادث مختلف موضع‌گیری‌هایی داشته و با رفتار و گفتار خود به تبیین دیدگاه اسلام می‌پرداخت که در کتاب تجلی آفتاب، ایمان روشن‌بینانه در سیره و کلام حضرت امام رضا(ع) نوشته مهدی کرامتی از طلاب حوزه علمیه خراسان به بخشی از حکایت‌ها اعم از اعتقادی، عبادی و اقتصادی از سیره و سخنان امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداخته شده است.

 

مدیر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا وسیما درباره محتوای این کتاب الکترونیکی گفت: بخش های مختلف این کتاب شامل اصول ومبانی ایمان روشن‌بینانه درسیره وکلا م رضوی(ع) ،آسیب‌شناسی ایمان روشن‌بینانه درسیره و کلام رضوی، جلوه‌های ایمان روشن‌بینانه درسیره و کلام رضوی(ع)، جلوه‌های اعتقادی، جلوه‌های سیاسی، جلوه‌های عبادی، جلوه‌های اجتماعی وجلوه‌های اقتصادی است.

 

عارفخانی همچنین یکی از منشورات نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صدا وسیما را دو فصلنامه معارف رضوی عنوان کرد و افزود: آموزه‌های اقتصادی درسیره رضوی و بایسته های رسانه ملی، درآمدی برهنجارهای اخلاقی مورد تأکید درسیره حضرت امام رضا(ع) درحیطه ‏ارتباطات اجتماعی، راهکارها و راهبردهای رسانه‌ای افزایش مشارکت مردمی در احسان و نیکوکاری مبتنی برسیره رضوی، رسانه ملی و بایسته‌های ترویج «فرهنگ خیر»(بانگاهی به تعالی معارف رضوی) از جمله موضوعات ارائه شده در دو فصلنامه رضوی است.

 

وی ادامه داد: الگوی اخلاقِ مناظره‌ای امام رضا(ع) برای ارائه دررسانه ملی، بررسی جنبه‌های رسانه‌ای مناظرات امام رضا(ع) و تطبیق کارکردهای آن دررسانه،«سیره رضوی»واصول وشاخصه‌های بصیرت‌افزایی در رسانه ملی، سیمای امام رضا(ع) در تلویزیون؛ تنزیه یا تشبیه؟، دعا و نیایش به مثابه ابزار تعاملی و رسانه ارتباطی حضرت رضا(ع)، پژوهشی درکارکرد رسانه‏ای مناظرات امام رضا(ع)، زیارت و ارتباط آن با عالم قدس، اهل سنت و زیارت امام علی بن موسی الرّضا(ع) از جمله دیگر موضوعات ارائه شده در دو فصلنامه رضوی است.

 

عارفخانی افزود: نقد مجموعه تلویزیونی ولایت عشق از منظر بازنمایی سبک زندگی رضوی، سبک زندگی و الگوی مفهومی بایسته‌های سرگرمی در رسانه ملی با تأکید بر آموزه‌های امام رضا(ع)، نقش تربیتی رسانه ملی درشکل‌گیری سبک زندگی اسلامی با فرازهایی از سخنان امام رضا(ع)، سبک زندگی رضوی، بهداشت فردی درسبک زندگی رضوی؛ مروری بر کتاب رساله الذهبیه، برداشت‌هایی از سبک زندگی امام رضا(ع) درکتاب عیون اخبارالرضا(ع) از جمله دیگر موضوعات ارائه شده در دو فصلنامه رضوی است.

 

شایان ذکر است، تاکنون چهار شماره از فصلنامه معارف رضوی در این مرکز منتشر شده است و شماره پنج آن در حال چاپ است که به زودی روانه بازار خواهد شد./859/ت302/ح

ارسال نظرات