۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۴۱۶
با حضور رییس جمهور؛

دومین کنگره بین‌المللی شهدای ترور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر دومین کنگره بین‌المللی شهدای ترور، گفت: مراسم افتتاحیه کنگره 17 هزار شهید ترور 9 شهریورماه در سالن اجلاس برگزار می شود.
سيد جواد هاشمي نژاد نشست خبري ترور نشست خبري ترور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور، با حضور سید محمد جواد هاشمی نژاد، دبیر این کنگره، صبح چهار‌شنبه 4 شهریور ماه در محل بسیج دانشجویی سازمان صدا و سیما برگزار شد.


در ابتدای این نشست هاشمی نژاد با اشاره به وقایع تروریستی بعد از انقلاب اسلامی، گفت: موضوع تروریسم از سال 57 تا کنون همواره با جریان انقلاب پیش آمده و با اشکال مختلف به جریان انقلاب ضربه زده است.



وی افزود: در روز 22 بهمن سال 57 نخستین حادثه تروریستی و در همان روز پیروزی انقلاب رخ داد و تا به امروز و با استناد به آمار‌های گرفته شده، 17 هزار و 400 شهید قربانی اقدامات ددمنشانه گروهک‌های تروریستی شده‌اند.



هاشمی نژاد با بیان این مطلب که حوادث تروریستی صورت گرفته در ایران به‌نوعی منحصر به‌فرد است، ادامه داد: با نگاهی به وقایع تاریخی در خصوص ترور‌های صورت گرفته در ایران می‌توان به این نکته رسید که این نوع حوادث در نوع خود منحصر به‌فرد است، زیرا از نظر تعداد و افرادی که در این حوادث شهید شده‌اند، هیچ کشوری مشابه ایران نبوده است.



دبیر دومین کنگره 17 هزار شهید ترور با ذکر مثال‌هایی در خصوص وقایع تروریستی صورت گرفته در کشور، تاکید کرد: در هیچ جای جهان نمی‌توان کشوری را پیدا کرد که در یک‌سال دو رییس قوه و تعداد زیادی از افراد شاخص سیاسی، به‌همراه مردم عادی از قشر‌های مختلف ترور شده باشند.



وی که خود فرزند یکی از شهدای ترور است ادامه داد: در سال 60 شیوه جدیدی در ترور به‌نام عملیات انتحاری از سوی گروهک جنایتکار منافقان ابداع شد در همان ابتدا 4 شهید روحانی و شهید هاشمی نژاد مورد هدف این نوع از حملات قرار گرفتند.



هاشمی نژاد با انتقاد از برخی کم‌کاری‌های صورت گرفته، تصریح کرد: باید تلاش کنیم و از طریق رسانه‌ها ابعاد مختلف این ترور‌ها را به جهانیان نشان دهیم، زیرا جهان غرب ترور را در دستور کار خود قرار داده و حتی در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز سمت و سوی مذاکرات را به جریانات تروریستی می‌کشاند.



دبیر دومین کنگره 17 هزار شهید ترور با بیان مطلبی از مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدای ترور، اضافه کرد: بر اساس سفارش رهبر معظم انقلاب در خصوص احیای یاد و خاطره شهدای هفت تیر، ما نیز تلاش داریم تا شهدای تروریسم در کشور را به جهان معرفی کنیم، زیرا در برخی از موارد ما شاهد بودیم که حتی سفرای کشور‌های خارجی نمیدانستند که در ایران یک رییس جمهور ترور شده است.



وی در بخش دیگری از این نشست با ارائه برنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور، گفت: برنامه‌های این کنگره از تاریخ 9 شهریور و در روز مبارزه با تروریسم آغاز می‌شود، این مراسم از ساعت 8 صبح با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس افتتاح و تا ساعت 19 همان روز ادامه خواهد داشت.



وی افزود: از دیگر برنامه‌های روز اول کنگره آغاز نشست‌های علمی می‌باشد که با حضور 300 محقق برگزار خواهد شد.



دبیر دومین کنگره 17 هزار شهید ترور با اشاره به حضور 400 نفر از خانواده شهدای ترور در این کنگره، اظهار داشت: افزون بر میهمانان داخلی، 40 نفر از کشور‌های خارجی در این کنگره حضور خواهند داشت.



هاشمی نژاد با اعلام وصول 713 مقاله به دبیرخانه کنگره، خاطر‌نشان کرد: 30 مقاله از کشور‌هایی همچون آمریکا، ایرلند، لبنان، انگلیس، روسیه، عراق و الجزایر به این همایش ارسال شده است که از سوی 30 استاد دانشگاه بررسی شده است.



وی در خصوص مقدمات برگزاری این کنگره، گفت: در راستای برگزاری این کنگره 7 نشست با حضور 100 استاد روابط عمومی برگزار کردیم، ضمن این‌که بنا داریم در این کنگره از 7 کتاب با موضوع تروریسم رونمایی کنیم.



دبیر دومین کنگره 17هزار شهید ترور در پایان با قدردانی از نهاد‌های مختلف در راستای حمایت از این کنگره، تایکد کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با یاری این کنگره بتوانیم تمامی ابعاد این ترور‌ها را به جهان معرفی کنیم.



گفتنی است هاشمی نژاد در بخش پایانی این نشست در خصوص تعداد شهدای روحانی عملیات‌های تروریستی، گفت: آمار‌های دقیقی در این خصوص وجود دارد و می‌توان با مراجعه به اسناد منتشر شده از سوی این کنگره آن‌ها را به‌دست آورد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات