۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۸۳۹۸۰
حزب الله:

آمریکایی‌ها همواره در طول زمان «شیطان بزرگ» خواهند ماند

خبرگزای رسا ـ رییس فراکسیون «حزب الله» در پارلمان لبنان تاکید کرد: هرگاه دیدگاه آمریکایی‌ها درباره ما تغییر کند باید در عملکرد خود تجدید نظر کنیم.
محمد رعد، نماينده پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رعد، رییس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان،‌ موضع اخیر واشنگتن مبنی بر عدم تغییر دیدگاهش در قبال حزب الله، تاکید کرد: هرگاه دیدگاه آمریکایی‌ها درباره ما تغییر کنید باید در عملکرد خود تجدیدنظر کنیم.

 

رعد در مراسم ختم شب هفتم شهادت «احمد حسین اسماعیل»، گفت: آمریکایی‌ها اخیرا می‌خواستند به متحدانشان اطمینان دهند که دیدگاهشان درقبال حزب الله هیچ گاه تغییر نمی‌کند، این امر اطمینانی برای متحدانشان نیست بلکه ما را مطمئن می‌کند زیرا اگر دیدگاه آمریکا درباره ما تغییر کند بر ماست که در عملکرد خود تجدید کنیم.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره در طول زمان «شیطان بزرگ» خواهند ماند زیرا دشمن ذاتی ما بوده و هیچ گاه خیر ما و امت اسلامی را نمی‌خواهند.

 

از طرفی شیخ «محمد یزبک» رییس هیئت شرعی حزب الله نیز در خطبه‌های نماز جمعه در بارگاه «خوله بنت الحسین» (ع) با اشاره به تحولات اخیر بیروت و تظاهرات اعتراض آمیز مردمی گفت: کاسه صبر مردم لبریز شده ولی مسؤولان خجالت نمی‌کشند و همواره روند فساد خود را ادامه می‌دهند. بحران‌های داخلی از مشکلات خدمات برق گرفته تا آب‌رسانی و انباشت زباله و پرونده‌های معیشتی دیگر، صدای مردم را در آورد ولی به جای اینکه به خواسته‌های مشروعشان پاسخ داده شود، سرکوب شدند.

 

شیخ یزبک حل فوری مشکلات داخلی و جلوگیری از بحرانی‌تر شدن امور را خواستار شد و با یادآوری پرونده نظامیان ربوده شده در عرسال، تاکید کرد که هیچ چیزی حزب الله را از رویارویی با تروریسم صهیونیستی و تکفیری باز نمی‌دارد.

 

از طرف دیگر شیخ «علی دعموش» رییس روابط خارجی حزب الله تظاهرات مردمی مسالمت آمیز را حق مشروع همه لبنانی‌ها خواند و افزود:‌ مردم حق دارند که مشکلات و خشم خود را بیان کرده و حقوق خود را خواستار شوند. نیروهای امنیتی هم وظیفه دارند که امنیت تظاهرات کنندگان را تامین کرده و از خشونت بپرهیزند.

 

وی تاکید کرد که لبنان نیازمند یک دولت حقیقی، قوی و عادل است و این همان چیزی است که در حال حاضر وجود ندارد.

 

رییس روابط خارجی حزب الله بحران انباشت زباله را یکی از مهم‌ترین مصادیق فساد در کشورش خواند و افزود: اگر نهادهای مربوطه طرح‌های سال 1998 و 2010 را اجرا می‌کردند، کشور به مرحله فعلی نمی‌رسید./1321/ب102/د

ارسال نظرات