۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۸۴۳۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با تروریسم دستاویز استکبار جهانی در برابر کشورهای مستقل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که موضوعات حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، دستاویز استکبار جهانی برای تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و ضداستکباری جهان است، گفت: تروریست اصلی در دنیا کسانی هستند که گروه هایی نظیر داعش را تشکیل داده، آنها را تجهیز کرده و حمایت می کنند که در رأس این ترویست های واقعی نیز آمریکا قرار دارد.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم گراميداشت هشتم شهريور در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور مردم و مسؤولان در مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به استفاده ابزاری کشورهای غربی از موضوع مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: آمریکا و کشورهای استکباری دنیا در حالی داعیه مبارزه با تروریسم دارند که خود آنها بزرگ ترین عاملان و حامیان تروریسم در دنیا هستند.

 

وی اضافه کرد: استکبار جهانی در حالی ایران اسلامی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که کشور ما خود بزرگ‌ترین قربانی تروریسم بوده و شهید رجایی و باهنر، شهید بهشتی‌ها و بزرگانی چون شهید مطهری را به دلیل تروریسم از دست داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در شرایطی که نظام و ملت ما بیشترین ضربات را از محل ترورهای ناجوانمردانه متحمل شده و بسیاری از شخصیت‌های تأثیرگذار خود را به واسطه تروریسم از دست داده‌اند، اکنون چگونه به حمایت از تروریسم متهم می شوند؟

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از سوی کشورهای غربی به این دلیل صورت می گیرد که آنها می‌دانند امروز در عرصه جهانی حرف هایی نظیر مبارزه با تروریسم و تلاش در راستای رعایت حقوق بشر در دنیا خریدار دارد.

 

به گفته وی کشورهای استکباری با هدف رسیدن به اهداف شوم خود کشور ما را به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما خوشبختانه اکنون مردم دنیا به سطحی از عقلانیت رسیده اند که درست و نادرست را از هم تشخیص داده و بدانند که تروریست اصلی در دنیا کیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تروریست اصلی در دنیا کسانی هستند که گروه هایی نظیر داعش را تشکیل داده، آنها را تجهیز کرده و حمایت می کنند که در رأس این ترویست های واقعی نیز آمریکا قرار دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در واقع موضوع حقوق بشر و مبارزه با تروریسم دستاویزی در دست استکبار جهانی به ویژه آمریکا است که از آن برای تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و ضداستکباری استفاده می کنند.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم مهم ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر بود، از مدیران و مسؤولان خواست تا این دو شهید بزرگوار را الگوی فعالیت و خدمات رسانی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت 386 طرح و پروژه با اعتبار هزینه شده بیش از 150 میلیارد تومان در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: افزون بر این مصوبات سفر رییس جمهور اخیر به استان نیز برای اجرا اعلام و بخش اعظمی از نقدینگی های آن پرداخت شده و امید می رود طرح های این سفر استانی تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری رسیده و مردم از خدمات آنها بهره مند شوند.

 

گفتنی است، هشتم شهریور ماه سالگرد انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر که نمونه‏ای از دولتمردان مردمی بودند، است.

 

به همین مناسبت و به منظور آشنایی مردم با فعالیت‏ها و بیان اهداف و برنامه‏های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات