۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۴۴۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ احداث 5 مسجد در جوار پروژه‌های مسکن مهر استان، برگزاری دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز و وجود 372 هزار صندوق صدقات در سطح استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، توحید اخلاقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از ساخت هفت مرکز آموزشی در شهر سهند خبر داد و اظهار داشت: این هفت مدرسه با متراژ 6هزار و 650 مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 و نیم میلیارد تومان در حال احداث است.


وی در ادامه با اشاره به تعداد مساجد احداث شده در مسکن مهر اظهار داشت: تعداد پنج مسجد با متراژ 2 هزار و 800 مترمربع زیربنا با 380 میلیون تومان اعتبار هزینه شده در حال ساخت است که برای تکمیل آن ها 130 میلیون تومان نیاز است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی مردم محور است و خود مردم متولی احداث مسکن خود هستند و دولت نیز تسهیلاتی براین اساس در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. مسکن اجتماعی بعد از اتمام طرح مسکن مهر در سراسر کشور آغاز می شود.


برگزاری دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز

علی اکبر صفی پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز خبر داد و با بیان اینکه تبریز شهر اولین‌ها و بنیان‌گذار صنعت چاپ در ایران است، اظهار کرد: خوشبختانه صنعت چاپ آذربایجان شرقی، جایگاه خود را یافته است و همگان می دانند که چاپ یک صنعت فرهنگی فرابخشی است و همه صنایع برای بقای خود به چاپ نیاز دارند.


وی افزود: یازدهم شهریور روز جهانی صنعت چاپ نام‌گذاری شده است، سهم این صنعت در تکوین و تکامل تمدن بشری بسیار حائز اهمیت است تا جایی که یکی از علل پیشرفت برق آسای تمدن جدید غرب، گسترش صنعت چاپ است.


صفی پور همچنین روز ملی صنعت چاپ را فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاش‌های بی‌وقفه خادمان این عرصه عنوان کرد و گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره از فعالان و پیشکسوتان حوزه‌ی چاپ و نشر استان نیز تجلیل خواهد شد.


گفتنی است، دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ یازدهم شهریورماه سال جاری ساعت 17 در محل سالن همایشهای اداره کل استاندارد واقع در فلکه هتل مرمر در اول ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.


وجود 372 هزار صندوق صدقات در سطح استان

حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار استان در پنج ماهه امسال 40 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند که این میزان صدقات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.


وی با اعلام این‌که درسطح استان بیش از 353 هزار صندوق کوچک خانگی، هفت هزار صندوق متوسط و بیش از 12 هزار صندوق بزرگ در معابر وجود دارد، افزود: ضریب نفود صندوق‌های صدقات نسبت به خانوار در سطح استان 33 درصد است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صدقات به سه شکل سنتی، مکانیزه و الکترونیکی جمع آوری می شوند، خاطر نشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش صدقات به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده در اختیار خانواده‌های نیازمند و محروم استان قرار می‌گیرد.


گفتنی است، مردم استان در صورت نیاز به صندوق صدقات، به ادارات این نهاد در سطح استان مراجعه کنند و یا با سامانه 30001274 ارتباط برقرار کنند.


یاد و خاطره شهدای دولت در جلفا گرامی داشته شد

همزمان با هفتمین و آخرین روز از برنامه های هفته دولت، مراسم یادبود شهیدان رجایی و باهنر در مصلی وحدت هادیشهر با حضور مسوولان لشکری و کشوری، مدیرعامل و کارکنان منطقه آزاد ارس، روحانیان، خانواده های شهدا، ایثارگران، بسیجیان، فرهنگیان و اصناف و کسبه شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام میرقاسم میرمحمدی از وعاظ شهرستان جلفا دراین مراسم با اشاره به شخصیت شهیدان رجایی و باهنر گفت: آن دو شهید والامقام به معنای واقعی کلمه در مدیریت کشور در دوران حساس انقلاب نقش موثر داشتند، پاکی و صداقت شهیدان رجایی و باهنر برهیچ کس پوشیده نیست و این خصوصیات باید در مدیران نظام نهادینه شده و الگوی مدیریتی در کشور باشد./935/پ203/ح

ارسال نظرات