۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۶۴۰

حمایت حزب الله از طرح «نبیه بری» برای برگزاری گفت‌‌وگو بین‌ لبنانی‌ها

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از طرح اخیر رییس پارلمان برای برگزاری جلسات گفت‌وگو با حضور رؤسای فراکسیون‌ها و نخست وزیر، حمایت کرد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از طرح «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان به منظور برگزاری جلسات گفت‌‌وگو بین گروه‌های سیاسی برای حل پرونده‌های داخلی استقبال کرد.

 

در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله حمایت کامل خود از طرح گفت‌وگویی که استاد «نبیه بری» رییس پارلمان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» مطرح کرد را اعلام می‌کند و این طرح را فرصتی جدی برای باز کردن روزنه‌ای برای حل بسیاری از پرونده‌های کشور و دستیابی به راه حل‌های دائمی برای بحران سیاسی و پیامدهای بحرانی اقتصادی و اجتماعی می‌بیند. این بحران‌ها شهروندان را با تهدید مواجه می‌سازند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله همچنین ابراز امیدواری می‌کند که همه گروه‌های سیاسی، با استقبال از این دعوت، در راستای موفقیت آن تلاش کنند.

 

بر اساس این گزارش، حزب الله لبنان عصر دیروز همچنین با صدور بیانیه دیگری به مناسبت سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش اعلام کرد که «37 سال گذشت، اما رنج و مصیبت همچنان وجود دارد. امام موسی صدر امام مقاومت است و با ناپدید شدن و ربودن وی نه تنها مقاومت رو به اضمحلال نرفته است، بلکه فرزندانش طریقه مبارزه او را ادامه دادند تا جایی که موفق شدند به آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و شکست دشمن در سال 2006 (در جنگ 33 روزه) دست یابند.

 

در ادامه پایان این بیانیه آمده است: پرونده جنایتکاری که امام موسی صدر و همراهان وی (شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین)  را ربود، بسته شد، اما مسؤولیت آن بر گردان قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است که برای آزادی آنها تلاشی نکردند./1321/ب102/د

ارسال نظرات