۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۴۸۱۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

بانکداری بدون ربا، اقتصاد کشور را بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که نظام بانکداری بدون ربا، اقتصاد کشور را بیمه می‌کند، گفت: هم اندیشی و نظرات مراجع تقلید و دادن حکم واحد، کار گشایی بسیار زیادی در بانکداری بدون ربا خواهد داشت.
حجت الاسلام فرشيد نوروزلو

حجت الاسلام فرشید نوروزلو استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین درباره نظام بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی بدون ربا در سال 62 تصویب شد و از زمانی که مجلس تصویب کرد از سال 63 به مرحله اجرا درآمد.

 

وی در ادامه افزود: قوانین نوشته شده را تاکنون بعضی بانکها اجرا نکرده‌اند و سبب ایجاد نظام ربوی در بانک ها شده است دولت باید از بانکها حمایت کند و مردم هم بخواهند نظام ربوی از بین رود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر مردم نخواهند بهره های بالا همچنان ادامه خواهد داشت رسانه ها و مردم باید احساس نیاز به بانکداری بدون ربا را داشته باشند و دولت هم باید بر کار بانک ها نظارت داشته باشد.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: بانکداری اسلامی از دیرباز دارای سابقه بوده و هست بسیاری از بانکها هم با ربا و هم بدون ربا کار کرده‌اند.

 

حجت الاسلام نوروزلو با بیان این‌که تحقق بانکداری بدون ربا شدنی است اظهار کرد: هم اندیشی و نظرات مراجع تقلید و دادن حکم واحد، کار گشایی بسیار زیادی در بانکداری بدون ربا خواهد داشت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بانکهای دولتی بیشتر قوانین را رعایت می‌کنند چون دولت نظارت بیشتری بر کارهای آنها دارد و بانکها و موسسات غیر دولتی به قوانین عمل نمی‌کنند و ربوبی هستند چون کنترل دولت روی آنها کمتر است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که نظام بانکداری بدون ربا، اقتصاد کشور را بیمه می‌کند ادامه داد: این بیمه بانکی تاثیر بسیار زیادی در پویایی اقتصاد دارد و بانکداری بدون ربا آسیب کمتری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

 

این کارشناس حوزوی بیان داشت: قانون تصویب شده در سال 62 بسیار جامع و کامل است و این قانون نیاز به اصلاح و تطبیق با مسایل روز دارد.

 

بانکداری اسلامی نیاز به نظر واحد مراجع دارد

وی در ادامه ابراز کرد: مراجع و همه مسؤولان باید نظر واحدی برای بانکداری اسلامی ارائه دهند تا مردم دچار دوگانگی نشوند و مشکلاتشان برطرف شود و بانک مرکزی باید قوانین را اجرا کند و از شورای فقه بانکداری اسلامی کمک بگیرد.

 

حجت الاسلام نوروزلو عنوان کرد: پشتوانه فرهنگ و تمام مسایل کشور در اقتصاد است و اگر بخواهیم فرهنگ خوبی داشته باشیم باید به سمت اقتصاد پویا برویم.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: تا زمانی که دست واسطه ها در میان باشد اقتصاد پویا حاصل نمی‌شود، اقتصاد پویا در گرو بانکداری اسلامی است./838/ت302/ب4

ارسال نظرات