۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۴۹۹۴

حماس خواستار جلوگیری از تقسیم زمانی مسجد الاقصی شد

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواستار اتخاذ موضعی جدی از سوی طرف های فلسطینی، عربی و اسلامی در قبال تقسیم زمانی مسجد مبارک الاقصی شد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس طی مقاله ای خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده سکوت جهان عرب و سرگرم بودن طرف های فلسطینی به مسائل تفرقه انگیز و مغایر وحدت اقدام به تقسیم زمانی مسجد الاقصی کرده و درهای آن را بسته است و می خواهد ضمن جلوگیری از تحصن فلسطینیان در این مسجد، این افراد و نیز کارکنان وزارت اوقاف را تحت پیگردهای قانونی قرار دهد.

 

ابو مرزوق تاکید کرد که «در داخل فلسطین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان و کمیته مرکزی جنبش فتح باید مسجد الاقصی را در کانون توجه خود قرار دهند تا این مساله به عاملی برای وحدت فلسطینیان تبدیل شود؛ چرا که مسائلی که امروز این طرف ها در کنون توجه خود قرار دادند، باعث تفرقه و چند دستگی می شود.» وی با این اظهارات خود اشاره به سرگرم بودن عباس و جنبش فتح به برگزاری نشست شورای ملی و انتخابات کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین داشت.

 

این رهبر جنبش حماس تصریح کرد که صهیونیست ها شرایط کنونی فلسطین، جهان عرب و اسلام را فرصتی برای اتخاذ اقداماتی مانند تقسیم زمانی مسجد الاقصی می دانند، اما ما چکار می کنیم؟ قدس قطب نمای امت و قبله سیاسی و نیز نماد عزت و کرامت آن است.

 

وی خواستار راه اندازی کمپین های رسانه ای، سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی برای مقابله با طرح های صهیونیستی در سطح فردی، دسته جمعی و گروهی شد و خطاب به امت اسلامی اعلام کرد که مسجد الاقصی قبله گاه نخست مسلمانان و سومین حرم شریف الهی و مشعل عرب ها و مسلمانان و نیز نماد قدرت و اهتمام آنهاست، اما آیا سران عربی و اسلامی اقدامی برای جلوگیری از تکرار طرح رژیم صهیونیستی در حرم حضرت ابراهیم علیه مسجد الاقصی انجام داده اند؟

 

ابو مرزوق در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا سازمان همکاری اسلامی، کمیته قدس، الازهر، پادشاهان عربی و روسای جمهور و امرا چه اقدامی برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی در زمینه تقسیم زمانی مسجد الاقصی انجام داده اند.

وی این احتمال را بعید ندانست که طرح تقسیم زمانی مسجد الاقصی در صورت موفقیت منجر به تقسیم مکانی و آغاز احداث کنیسه در بخشی از صحن مسجد مبارک الاقصی نیز بشود.

 

در پایان مقاله خود به تحصن کنندگان در مسجد الاقصی که جلوی اجرای طرح های دشمن صهیونیستی را گرفته اند، درود فرستاد و از آنها به عنوان سپر و دژ محکم دفاع از این مسجد و مایه افتخار و عزت امت یاد کرد و گفت:ما همچنان به آنها امید داریم و چشم به راه لحظه پیروزی شان هستیم./980/ب102/د

ارسال نظرات