۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۰۱۲

اکثریت جمهوری‌خواهان آمریکا «اوباما» را مسلمان می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند که رییس جمهوری کشورشان یک مسلمان است.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که دیروز، 10 مرداد، از سوی موسسه «Public Policy Polling found» منتشر شد، از میان 572 آمریکایی جمهوری‌خواه شرکت‌کننده در این نظرسنجی، 54 درصد  دین رییس جمهور این کشور باراک اوباما را اسلام می‌دانند. 14 درصد معتقدند که اوباما مسیحی است. 32 درصد نیز در این نظرسنجی اعلام کردند که نسبت به دین وی ابراز تردید دارند و اظهار بی‌اطلاعی کردند.


کشور زادگاه اوباما نیز از منظر جمهوری‌خواهان سؤال برانگیز است تا حدی که اکثریت آنان می‌گویند وی در ایالات متحده به دنیا نیامده است.


بحث و جدل درباره دین و زادگاه اوباما از سال 2008 تاکنون از سوی محافل و مجامع جمهوری‌خواه آغاز و تاکنون ادامه داشته است.


پیش از این و در سال 2010 نیز نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن بود که 31 درصد از جمهوری‌خواهان، رییس جمهور را فردی مسلمان می‌دانند.


نظر جمهوری‌خواهان در مورد مسلمان بودن رییس جمهورشان درحالی مطرح می‌شود که اوباما در تمام اعیاد مسیحی مانند عید پاک یا کریسمس، مانند یک مسیحی تمام عیار شرکت کرده و سخنرانی می‌کند.


البته اصلیت و مذهب باراک اوباما از همان ابتدای ریاست جمهوری‌اش یعنی در سال 2008 مورد بحث‌های جدی و اختلاف بوده است چرا که پدر وی اهل کنیا و مسلمان بوده است. حتی گفته می‌شود نام میانه باراک اوباما، حسین است. پدر جوان اوباما پس از اینکه کنیا را برای درس خواندن به مقصد هاوایی ترک کرد، با مادر او که یک زن سفید پوست به نام استنلی آن دانهام بود ازدواج کرد.


این در حالی است که اوباما خود را یک مسیحی و متولد هاوایی می‌داند. او در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی حزب رقیب اعلام کرده بود که حتی اگر معتقد به دین دیگری بود این موضوع نمی‌بایست پراهمیت قلمداد می‌شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات