ارتقای کیفی و کاربردی شدن پایان نامهها مورد تأکید ما است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران، روز گذشته در جلسه مدیران استانی حوزههای علمیه سراسر کشور که در مجتمع نرجس خاتون جمکران برگزار شد به اهمیت پژوهش و پایان نامههای طلاب اشاره کرد و گفت: بحث پژوهش محور کردن نظام آموزش بسیار اهمیت دارد؛ از اینرو مسأله غنا بخشی نظام آموزشی با مؤلفههای پژوهشی که در شورای علمی، تربیتی حوزه علمیه به تصویب رسیده است در اختیار معاونان آموزش قرار میگیرد.
وی در آستانه سال تحصیلی جدید حوزههای علمیه افزود: در حوزه علمیه، حمایت از امر پژوهش و فعالیتهای فرهنگی جایگاه محوری دارد؛ از اینرو پیوستهای پژوهشی و بحث تغییر شیوه آموزش باید به روشهای تحقیقی و توأمان با مواد درسی پیگیری میشود.
حجت الاسلام حصاری، روش حفظ محوری را ناکارآمد خواند و تأکید کرد: پژوهشها باید از غنای لازم برخوردار شود و به صورت کاربردی و کیفی از سوی مدیران استانها مورد مطالبه باشد.
وی به فرآیند نوشتن پایان نامه اشاره کرد و گفت: در فرآیند تدوین پایان نامه تسهیلاتی را اعمال کردهایم و با کوتاه کردن روال اداری بر بالا رفتن غنای پژوهش، کاربردی شدن و کیفیت آن تأکید داریم.
معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران با اشاره به ساختار و نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: باید در روشهای آموزشی تجدید نظر شود و با استفاده از نظرات درون سازمانی نسبت به شیوه و تنوع بخشی برنامههای آموزشی اقداماتی صورت بگیرد.
وی به سهم و جایگاه حوزه علمیه خواهران در نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: باید ظرفیتها را در حوزه علمیه افزایش دهیم و از مرحله تأسیس و تثبیت به مرحله تمدن سازی برسیم، زیرا اصلیترین کارها در مرحله استقرار تمدن نوین اسلامی است.
حجت الاسلام حصاری به بحث کلان پروژهها اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران تمایل دارد از ظرفیت اساتیدی که ایده دارند و میتوانند در طرحهای کلان همراهی کنند و به صورت متمرکز موضوعات را دنبال کنند، استفاده کند./908/پ202/ف