۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۲۶۸
حجت‌الاسلام پناهیان:

قدرت مدیریت کلان در ایران قوی تری از آمریکا است/ سیاست همراه با معنویت موجب کاهش ظلم در جامعه می‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه قدرت مدیریت کلان در ایران قوی‌تر از آمریکا است، گفت: ایران توانسته است از امکانات کمتر بهره‌وری بیشتری را نصیب خود کند اما مدیریت کلان در آمریکا ضعیف‌تر است که با امکانات بیشتر بهره‌وری کمتری را نصیب خودش کرده است.
قدرت مدیریت کلان در ایران قوی تری از آمریکا است/ سیاست همراه با معنویت موجب کاهش ظلم در جامعه می‌‌شود پناهيان پناهيان گمانم گمنام

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه 12 شهریور در مراسم هفتگی که در هیأت شهدای گمنام برگزار شد با اشاره به ضرورت انقلابی بودن در امور سیاسی، افزود: عنصر انقلابی در عرصه سیاست اوضاع را به نفع حق بر هم می‌زند؛ البته جایی که مصلحت باشد و البته این برهم زدن را هم عاقلانه انجام دهد ولی بنای بر مبارزه دارد.

 

وی اظهار داشت: ولی عنصر سیاسی اگر کار به جای باریک بکشد، ممکن است جهاد نکند و عافیت‌گرایی خودش را بر همگرایی خودش غلبه دهد.

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: چطور ما در رابطه با اقتصاد به‌دنبال ثبات وضعیت هستیم که اقتصادمان بر اثر مشکلات جهانی از دشمنی‌ها گرفته تا بحران‌های اقتصادی دیگر کشورها دست‌خوش تغییر نشود، فرهنگمان هم باید طوری باشد که بر اثر تهاجم فرهنگی هیچ آسیبی نبیند.

 

وی در ادامه افزود: بنده فکر می‌کنم که مقام معظم رهبری هم دنبال تثبیت وضعیت اقتصادی و مقاوم‌سازی آن و هم دنبال تثبیت وضعیت فرهنگی و مقاوم‌سازی آن در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان این جامعه بودند، به ویژه در این زمان که دشمنان ما نه از نظر اقتصادی حرفی برای گفتن دارند و نه از نظر فرهنگی.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه قدرت مدیریت کلان در ایران قوی‌تر است، بیان کرد: ایران توانسته است از امکانات کمتر بهره وری بیشتری را نصیب خود کند اما مدیریت کلان در آمریکا ضعیف تر است که با امکانات بیشتر بهره وری کمتری را نصیب خودش کرده است. ما باید مردم آمریکا را روشن کنیم که دولتمردان شما مدیریت بلد نیستند، اگر بلد بودند این مشکلات را نداشتند، حتی نیازی نیست آن ها را به اسلام دعوت کنیم آن ها را به عقلانیت دعوت کنید.

 

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان به جایگاه معنویت در زندگی سیاسی افراد اشاره کرد و با طرح این سؤال که چرا باید معنوی باشیم؟ معنویت را کنترل کننده بدی ها خواند و افزود: پیمان اجتماعی که بر یک معنویت و یک ارزش  سیاسی شکل می گیرد باید کنترل کننده بدی ها در جامعه و کنترل کننده ظلم باشد./817/202/ب2

ارسال نظرات