۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۳۸۷

نماینده آیت الله سیستانی بر مبارزه با مفسدان دانه درشت تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار حل مشکلات اقتصادی عراق شد و تاکید کرد که مسؤولان باید با مفسدان دانه درشت به مبارزه بپردازند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، خواستار همکاری در دست‎یابی به اصلاحات شد و گفت: اجرای اصلاحات در همه سازمان ها و موسسه‎های دولتی اقدامی اماکن پذیر است. مسؤولان نسبت به وجود مشکلات اقرار دارند و به خوبی می‎دانند که مشکلات بزرگی که ملت ما از آن رنج می‌برد نتیجه افزایش فساد است.


وی افزود: همنوایی مسؤولان با درخواست ما برای اصلاح و تأیید رسانه‌ای آن کافی نیست بلکه باید با جدیت و اهتمام تلاش کنند که به صورت کارآمد و واقعی در ایجاد اصلاح سهیم باشند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تاکید بر همکاری همگانی در اجرای اصلاحات خاطرنشان کرد: هر مسؤولی در هر جایگاه و اختیارات قانونی که قرار دارد به تنهایی ‌توان اجرای اصلاحات مطلوب را ندارد بنابراین مسؤولانی که در سایر قوا هستند باید با آنان همکاری لازم را انجام دهند.


وی به اهداف طرح اصلاحات در عراق اشاره کرد و گفت: از دستگاه قضا و کمیسیون مبارزه با فساد می خواهیم که افراد فاسد و دانه درشت را تحت تعقیب قرار دهند. مبارزه با مفسدان بزرگ عراق یکی از مسؤلیت‎های مهم و اساسی کمیسیون مبارزه با فساد و و دستگاه‎های قضایی است.


خطیب جمعه کربلا تاکید کرد که مردم عراق سالیان دراز با فساد در کشور دست و پنجه نرم می‎کنند بنابراین انتظار می‎رود که مسؤولان هر چه سریعتر طرح اصلاحات را اجرا کنند.


وی ادامه داد: ضعف در برنامه‎ریزی اقتصادی و فقدان یک استراتژی یکپارچه برای ارائه منابع مالی غیر نفتی از موارد فساد در عراق است. متاسفانه از منابع مالی و امکانات ملی در کشور به جز نفت به نحو احسن بهره برداری نمی‎شود. فعال سازی بخش کشاورزی و صنعت سبب اشتغال‎زایی برای جوانان می‎شود.


حجت الاسلام صافی خواستار توزیع زمین‎ها کشاورزی و افزایش ظرفیت‎های این صنعت در تحقق امنیت غذایی مناسب در عراق شد و گفت: دولت باید مشکلات اقتصادی را حل و برای جوانان اشتغال‎زایی کند./994/ب901/د

ارسال نظرات