۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۸۳۸

اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ کمک 9 میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات، فراگیری آموزش های قرآنی از سوی 700 نفر در شیروان، دیدار 80 نفر از اهالی فاروج با رهبری و برگزاری مسابقات قرآن در جاجرم عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمد صفری، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک نقدی کرده اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مردم خیر و دوست دار اهل بیت(ع) در خراسان شمالی بیش از 9 میلیارد ریال کمک نقدی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده اند.

این مسؤول اضافه کرد: افزون بر این مردم استان در مدت مزبور 50 گرم طلا نیز به عنوان کمک غیرنقدی در راستای بازسازی این اماکن مقدس در کشور عراق کمک کرده اند.

صفری افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 36 نفر نیروی کار ماهر نیز برای انجام فعالیت های ساختمانی از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شده اند که هر کدام از این افراد حدود 40 روز در عراق مشغول به کار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه میزان کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده از مردم استان در پنج ماهه نخست سال جاری معادل ساخت 30 مترمربع از صحن و سرای حضرت زهرا(س) و دیگر اماکن متبرکه است، اظهار داشت: امسال مردم خراسان شمالی یک و نیم میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات تعهد کرده اند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان کمک معادل ساخت 500 مترمربع از صحن و سرای حضرت زهرا(ع) در کشور عراق است.

 

700 قرآن آموز در شیروان آموزش های قرآنی را فرا گرفتند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: از ابتدای امسال700 قرآن آموز در این شهرستان خراسان شمالی آموزش های قرآنی را فرا گرفتند.

حجت الاسلام محمود عزیزی اظهار کرد: هدف‌گذاری امسال برای این دوره ها در سال جاری هزار و 100 نفر است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال 300 نفر در رشته های حفظ قرآن و 100 نفر در مفاهیم آموزش دیده اند گفت: این افراد در 54 کلاس قرآنی، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه هم اکنون شش موسسه قرآنی در شیروان فعالیت دارند افزود: در این راستا هفت خانه قرآن شهری و 13 خانه قرآن روستایی در این شهرستان در زمینه علوم قرآنی به علاقه مندان آموزش می دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: انس با قرآن در شخصیت جوانان تاثیر به سزایی دارد که با توجه به شرایط کنونی، چیزی که مسئولان و والدین باید بدان توجه داشته باشند این است که از سنین کودکی فرزندان خود را با تربیت اسلام، قرآنی پرورش دهند تا جوانان در پرتو قرآن از انواع گزندهای اجتماعی در امان باشند.

حجت الاسلام عزیزی افزود: در این برهه از زمان جوانانی هستند که با تلاوت آیات قرآن شخصت دینی خود را حفظ کرده و با تاسی از کلام الهی در زندگی درمانده نبوده و همواره در عرصه های اجتماع در پناه قرآن، موفق هستند.

 

80 نفر از مردم فاروج به دیدار رهبری می‌روند

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه شهرستان فاروج گفت: 80 نفر از مردم این شهرستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.

وی در نشست اعزام مشتاقان دیدار با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با پیگیری حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه سابق فاروج، سعادت دیدار 80 نفر با رهبر معظم انقلاب فراهم شده است که باید این فرصت را غنیمت شمرده و با برنامه‌ریزی افراد مشتاق و مخلص را به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام کنیم.

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: همه دستگاه‌های اداری هماهنگی لازم را با ستاد اعزام مشتاقان دیدار با رهبر معظم انقلاب به عمل آورند.

وی گفت: سهمیه دیدار مشتاقان با رهبر معظم انقلاب 80 نفر و روز ملاقات نیز چهارشنبه، هجدهم شهریورماه امسال است.

 

برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در جاجرم

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم 17 شهریور ماه در شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی نیا اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و همچنین، اذان و دعا خوانی در دو مقطع خواهران و برادران بالای 18سال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در روز سه شنبه 17 شهریور ساعت هشت صبح برگزار می شود، گفت: محل برگزاری مسابقات برادران مسجد سیدالشهداء و محل برگزاری مسابقات خواهران حسینیه دهقان ها است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی عنوان کرد: علاقمندان تا زمان مسابقات فرصت دارند برای نام نویسی به اداره اوقاف یا به سایت مسابقات قرآن به آدرس www.s-iqc.ir مراجعه کنند./9314/203/ب3

ارسال نظرات