۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۶۳۷۹

انگلیسی‌ها در اعتراض به ورود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به لندن تظاهرات می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مردم انگلیس فردا در اعتراض به ورود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به لندن تظاهرات می‌کنند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم انگلیس فردا، 18 شهریورماه، بنا به فراخوان کمپین همبستگی با فلسطین و در اعتراض به ورود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به لندن تظاهرات می‌کنند.

 

هیو لنینگ، انگلیسی مدافع حقوق فلسطینیان و رییس کمپین همبستگی با فلسطین گفت: ما می‌خواهیم بدانیم که چرا کامرون میزبان فردی می‌شود که از سوی سازمان ملل مسؤول جنایت جنگی علیه فلسطینیان است.

 

وی افزود: پذیرفتن نتانیاهو در کشور پیامی بسیار منفی در مورد نحوه نگرش دولت بریتانیا به سریال تجاوزات رژیم اسرائیل به حقوق بشر و جنایت جنگی سال گذشته در نوار غزه مخابره می‌کند.

 

لنینگ گفت: کامرون به جای دعوت از نتانیاهو باید با اعمال تحریم‌های فوری و تحریم تسلیحاتی، اسرائیل را مجبور به پذیرش قوانین بین‌الملل و پایان دادن به اشغال و محاصره غزه کند.

 

تظاهرات‌کنندگان ماسک‌های نتانیاهو و کامرون را به صورت خواهند زد و عکس‌های خانواده‌های فلسطینیانی که در جریان حملات رژیم اسرائیل به غزه کشته‌ شده‌اند، در دست خواهند داشت.

 

«تامی شپرد»، نماینده حزب ملی اسکاتلند نیز در این تظاهرات حضور خواهد داشت و در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد.

 

گفتنی است، پارلمان انگلستان نیز چندی پیش در آستانه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور، توماری را در پایگاه اینترنتی خود برای دستگیری نتانیاهو به خاطر جنایات جنگی قرار داد.

 

این تومار که از روز 16 مردادماه در وب‌سایت پارلمان قرار گرفته به امضای بیش از 100 هزار بریتانیایی رسیده است.

 

براساس قوانین بریتانیا، پس از گذشتن امضاها از 10 هزار نفر، دولت موظف به پاسخگویی و بعد از 100 هزار امضا، مسئله مورد نظر باید در جلسه علنی پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

 

البته دولت بریتانیا اعلام کرده است که بنابر قوانین ملی و بین‌المللی، سران کشورها دارای مصونیت سیاسی هستند و هیچ گونه بازداشت و دستگیری صورت نمی‌گیرد.

 

در حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان 2014، حدود 2200 فلسطینی از جمله 577 کودک کشته و بیش از 11 هزار نفر زخمی و شمار زیادی بی‌خانمان شدند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات