۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۵۹۳

هفته شناخت اسلام در دانشگاه نیوزیلند آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ گروهی از دانشجویان قدیمی‌ترین دانشگاه نیوزیلند در حال برگزاری هفته شناخت اسلام با هدف از بین‌ بردن تصورات نادرست در مورد دین اسلام هستند.
نيوزيلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان مسلمان دانشگاه «اتاگو» نیوزیلند از دوستان، هم‌دانشگاهی‌ها و کارکنان دانشگاه دعوت کرده‌اند تا با شرکت در برنامه‌ها هفته شناخت اسلام، با این دین مبین بیشتر آشنا شوند.


حشمت‌الله لفرایی، رییس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاگو می‌گوید: تصورات نادرستی در مورد حقوق، برابری و آزادی زن در اسلام وجود دارد. ما می‌خواهیم یک درک جدید از اسلام و مسلمانان به افراد ارائه دهیم.


لفرایی گفت: مردم شهر «دنیدن» (مرکز استان اتاگو که دانشگاه اتاگو در آن قرار دارد) نسبت به فرهنگ‌های مختلف بسیار پذیرا هستند، با این حال همچنان تصورات نادرستی در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد.


دانشگاه اتاگو با 700 دانشجوی مسلمان از 50 کشور مختلف به دلیل ارائه تجربه و فضایی مثبت به دانشجویان تقدیر شده است.


هفته آشنایی با اسلام دانشگاه اتاگو که از روز دوشنبه آغاز شده، تلاش می‌کند با برگزاری برنامه‌های مختلف در این یک هفته، تصورات قالبی نادرست درست در مورد اسلام را بزداید.


همایشی با موضوع «صلح بین ادیان» و برنامه «ملاقات با یک مسلمان» از جمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد.


«گرگ هیوسان»، روحانی مسیحی دانشگاه اتاگو با استقبال از برگزاری هفته آشنایی با اسلام گفت: این یک برنامه بسیار معنوی برای مسلمانان است تا دیگران را دعوت به شناخت بیشتر دین اسلام کنند.


نیوزیلند حدود 5 میلیون جمعیت دارد که کمتر از دو درصد آن‌ها مسلمان و حدود 44 درصد مسیحی هستند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات